مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

موتور های دورانی چگونه کار می کنند؟

        

یک موتور دورانی،یک موتور احتراق داخلی است درست مثل موتور اتومبیل ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش،تراکم،احتراق،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می شود و این شبیه این است که برای هر کدام از چهار مرحله یک سیلندر جداگانه داشته باشیم و پیستون به طور پیوسته از یکی به بعدی حرکت کند. موتور دورانی که مخترع آن دکتر فلیکس وانکل بود، گاهی موتور وانکل یا موتور دورانی وانکل نامیده می شود.در این مقاله می آموزیم که موتور دورانی چگونه کار می کند.

ادامه مطلب ...

جواب معمای انیشتن

سلام اگه یادتون باشه  22 اردیبهشت معمای انیشتن رو که  به گفته انیشتن فقط 2 درصد  مردم جهان میتونن حلش کنن  کذاشتم  جوابش در ادامه مطلب  هست امیدوارم  جزء 2 درصد باشید. 

 

ادامه مطلب ...

کتاب تجربیات مهندسی برج میلاد منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت یادمان سازه گفت: نخستین تجارب به دست آمده در اجرای پروژه برج میلاد در قالب کتاب منتشر می‌شود.

برج میلاد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران رضا میرصادقی اظهار داشت: بسیاری از اقدامات در ساخت برج میلاد برای نخستین بار در ایران و در برخی بخش‌ها برای نخستین بار در دنیا تجربه شده است که تمامی این تجربیات هم اکنون در حال جمع‌آوری و آماده‌سازی برای انتشار کتاب است.

وی در ادامه به برخی از این تجربیات که سابقه انجام در دنیا را تاکنون نداشته اشاره کرد و گفت: بالابری سنگین سازه رأس به وزن 700 تن و نصب دکل آنتن بدون استفاده از تجهیزات پروازی از جمله این اقدامات بوده است که به منظور در اختیار قرار دادن چگونگی انجام آ‌ن و انتقال تجربیات به مهندسان جوان کشور و ثبت این افتخارات این کتاب منتشر خواهد شد.

سوپاپ

ریشه ی لغوی

سوپاپ یک کلمه فرانسوی (Soupape) است که در زبان ما به همان شکل اصلی استعمال می‌گردد. معنی دقیق آن دریچه است. لیکن معنی رایج آن عبارت است از یکی از قطعات موتور که روی سیلندر موتور قرار می‌گیرد و ورود هوا و خروج دود را کنترل می‌کند. البته در مواردی به دریچه‌های موجود در تلمبه‌های آب نیز اطلاق می‌گردد. 

  

ادامه مطلب ...

اگه می تونی حلش کن

یک معما که هرکس این مساله رو حل بکنه جزو 2 درصد افراد باهوش جهان است!
 

 

 

ادامه مطلب ...

خواص مکانیکی

در این مطلب به معرفی خواص مکانیکی زیر پرداخته ایم: 

   

 

الاستیسیته (قابلیت ارتجاعی)  

تنش
 کشش (تغییر بعد) 

استحکام (تاو) Strength 

استحکام کششی (تاوکششی)Tensie strength 

استحکام تراکمی (مقاومت فشاری) Compressive strength 

مقاومت (تاو) خستگی Fatigue strength
استحکامل تسلیم (مقاومت روانی) Yield strength 

سختی Hardness
سفتی (چقرمگی) Toughness
قابلیت پلاستیکیPlasticity
قابلیت مفتول شدن یا انعطاف پذیری Ductility
قابلیت چکشخواری (چکش کاری) Malleability
شکنندگی  Brittleness 

ضریب انبساط خطی گرمایی Expansion Coefficient of Linear Thermal
وزن مخصوص Specific Gravity  

نقطه ذوب Melting Point
حساسیت مغناطیسی Magnetic Susceptibility 

فلزات دیامانیتیک (دی مغناطیس):
فلزهای پارامانیتیک (فلزهای پارامغناطیس)

فلزهای فرومانیتیک (فرومغناطیس)
قابلیت بازتابش Reflectivity 

خواص میکانیکی فلزات شامل عکس العمل های الاستیکی فلزات بواسطه ی اعمال نیرو یا ارتباط بین تنش و تغییر طول نسبی آنان می باشد.
قبل از این که به بحث خواص مکانیکی بپردازیم، سه اصطلاح را که برای درک دانشجو مهم هستند تعریف می کنیم این اصطلاحات عبارتند زا: تغییر طول نسبی والاستیسیته، اگر چه مردم تنش و تغییر طول نسبی را به جای یکدیگر بکار می برند، ولی حقیقت این است که دو کمیت را کاملاً با یکدیگر متفاوتند. 

ادامه مطلب ...

پنل خورشیدی بر روی کاغذ

500x_solarcellpaperlamonica_540x458.jpg 

‎محققان دانشگاه ام آی تی فناوری را ابداع کرده اند، که می توانند سلولهای خورشیدی را بر روی یک ورق کاغذ الصاق کنند‫.‬ ابزار ابداعی آنها تقریبا همانند یک پرینتر جوهر افشان عمل کرده و سلولهای تشکیل دهنده یک پنل خورشیدی را بر روی کاغذ می چسباند‫.‬

 

ادامه مطلب ...

ساختار جدید آب با خاصیت الاستیکی

 

elasticwater_narenji_ir.jpg

 

دانشمندان ژاپنی در آژانس علم و فن آوریJST نوعی آب ساخته اند که دارای قابلیت الاستیکی است. به گونه ای که نام آن را آب الاستیک گذاشته اند.

 

ادامه مطلب ...

!This is called engineering

 

 

این پل حامل قسمتی از جادۀ اصلی شماره 93 ایالات متحده است که گرد نۀ جادۀ قدیمی در اطراف و بالای دیوارۀ سد را پشت سر می گذارد.
بعد از اتمام، این پل پیوندی بین ایالات نوادا و آریزونا خواهد بود.  

ادامه مطلب ...

میل لنگ

ریشه لغوی

میل لنگ یک کلمه فارسی است و بیانگر میله‌ای است که از حالت ضخیم خارج شده است. معنای کاربردی میل لنگ عبارتست از یکی از قطعات موتور که باعث می شود قدرت چرخشی تولید شود.  

ادامه مطلب ...

بادامک چیست؟

بادامک به جزئی از ماشین گفته می­شود که جزء دیگری از آن ماشین را که پیرو نامیده می­شود با تماس مستقیم تحت شرایط تعیین کننده­ای به حرکت در می­آورد.

عضو راننده را بادامک و عضو رانده را پیرو می­نامیم. بادامک می­تواند دارای حرکت­های دورانی، انتقالی یا نوسانی بوده، و یا حتی ثابت باشد. پیرو نیز به نوبه خود می­تواند دارای حرکت دورانی و یا انتقالی باشد...

                      

ادامه مطلب ...

مصاحبه با رتبه نخست آزمون کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک 87

کنکور 60 درصد تکراری است  

میر سامان موسوی، رتبه 1 گرایش طراحی سیستم های تعلیق مهندسی مکانیک، دانش آموخته دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، معدل کارشناسی موثر 50/19 .  

ادامه مطلب ...

خلیج فارس

اگر ایرانی هستید و ایرانو دوست دارید برید ادامه مطلب 

 

ادامه مطلب ...

کشف اخیر دانشمندان هوا-فضای ایران مورد تایید ناسا قرار گرفت!!!!!

برای درک هرچه بهتر کشف اخیر بصورت زیر عمل کنید: 

 

 

 باور کنید مسخره بازی نیست.اگه ببینید واقعا متعجب می شید.

اول برنامه  word  رو باز کنید و شماره هواپیمایی رو که روز 11 سپتامبر به برجهای دو قلوی نیویورک خورد رو وارد کنید: 
    Q33NY

حالا فونت اونو تغییر بدید به     
Wingdings
حالا چی میبینید ؟

--

حالا  واسه  اطلاعات دقیق تر  این  سایت رو ببینید!!

http://www.truthorfiction.com/rumors/f/flightnumber.htm

محیط کار دیدنی شرکت گوگل!

همه ما میدونیم که کار کردن تو گوگل امتیازات خاصی داره ، اما ، من متعقد هستم که این غول دنیای موتور های جستجو به طور جدی به فکر آسایش کارمندان خودش هست. همان طور که این کپسول عایق صدا و نور نشون میده. (یعنی طرف خوابیده اون تو داره حالشو میبره همه صدا و تصویر مال خودشه)  

           

ادامه مطلب ...

ربات انسان نمای آسیمو

  ربات آسیمو

اندازه ربات طوری انتخاب شده تا بتواند آزادانه در محیط زندگی انسانی فعالیت داشته باشد و مردم بتوانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند. این اندازه (120سانتیمتر) به ربات امکان می­دهد بتواند کلید برق را روشن و خاموش کند، درب را بازو بسته کند و کنار میزکار معمولی قادر به کار باشد. چشمان آسیمو در سطحی قرار دارد که روبروی چشمان یک فرد بزرگسال هنگام نشستن روی صندلی قرار گیرد  

 

 

 

ادامه مطلب ...