مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

اگه می تونی حلش کن

یک معما که هرکس این مساله رو حل بکنه جزو 2 درصد افراد باهوش جهان است!
 

 

 

طرح مساله از پروفسور اینشتین :
جوابش رو خود من هم نمی دونم هرکسی فهمید به ما هم بگه بدونیم
1- در خیابانی، 5 خانه در پنج رنگ متفاوت وجود دارد.
2- در هر یک از این خانه ها یکنفر با ملیتی متفاوت از دیگران زندگی می کند.
3- این 5 صاحبخانه هر کدام نوشیدنی متفاوت می نوشند، سیگار متفاوت می کشند و حیوان خانگی متفاوت نگهداری می کنند.


سؤال: کدامیک از آنها در خانه، ماهی نگه می دارد؟


راهنمایی:

1- کبوتر در خانه قرمز زندگی می کند.

2- مرد سوئدی، یک سگ دارد.

3- مرد دانمارکی چای می نوشد.

4- خانه سبز رنگ در سمت چپ خانه سفید قرار دارد.

5- صاحب خانه سبز، قهوه می نوشد.

6- شخصی که سیگار PALL MALL می کشد پرنده پرورش می دهد.

7- صاحب خانه زرد، سیگار DUNHILL می کشد.

8- مردی که در خانه وسطی زندگی می کند، شیر می نوشد.

9- مرد نروژی ، در اولین خانه زندگی می کند.

10- مردی که سیگار BLENDS می کشد در کنار مردی که گربه نگه می دارد زندگی می کند.

11- مردی که اسب نگهداری می کند، کنار مردی که سیگار DUNHILL می کشد زندگی می کند.

12- مردی که سیگار BLUE MASTER می کشد، آبجو می نوشد.

13- مرد آلمانی سیگار PRINCE می کشد.

14- مرد نروژی کنار خانه آبی زندگی می کند.

15- مردی که سیگار BLENDS می کشد همسایه ای دارد که آب می نوشد.

آلبرت اینشتین این معما را در قرن نوزدهم میلادی نوشت. به گفته وی 98 درصد از مردم جهان نمی توانند این معما را حل کنند. 

امیدوارم  جز ۲ درصد باشید.

نظرات 2 + ارسال نظر
e-gh جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 22:54 http://www.jsu-shimi88.blogfa.com

الان عکسی رو که بالای مطلبتون زدید save کردم و نگاه کردم. جوابش با جواب من فرق داره ولی اگه پاسخ من رو هم با داده های مسئله چک کنید جواب درست در میاد. تفاوت جواب من با عکس اینه که من خانه سبز رنگ رو از داخل سمت چپ خانه سفید تصور کردم ولی عکس از بیرون این کارو کرده. درضمن من خانه اول رو سمت راست گرفتم ولی عکس خانه اول رو سمت چپ در نظر گرفته. جواب من این بود:
مردنروژی:خانه قرمز، آب می نوشد، سیگار pallmall ، کبوتردارد
مرد دانمارکی:خانه آبی، چای می نوشد، سیگارblends ، ماهی دارد
مرد انگلیسی(که شما تو سوالتون نگفته بودید مرد انگلیسی و من ناشناس در نظرش گرفتم ولی تو عکس نوشته انگلیسی): خانه زرد،شیر می نوشد، سیگار dunhill ، گربه دارد
مرد آلمانی: خانه سبز،قهوه می نوشد، سیگارprince ، اسب دارد
مرد سوئدی: خانه سفید، آبجو می نوشد، سیگار blue master، سگ دارد
اگه پاسخ رو با داده های مسئله چک کنید می بینید که درسته. ولی این رو در نظر بگیرید که من خانه سبز رو از داخل سمت چپ خانه سفید در نظر گرفتم نه از بیرون و خانه اول رو هم خانه سمت راست تصور کردم.

سلام آفرین به شما که اینقدر دقتتون بالاست و جوابو از سوال تو سوال پیدا کردید تا هیچ کس به عکس دقت نکرده بود . به هر حال جای تحسین داره . من جوابو در یه پست دیگه می زنم تا بقیه هم بدونن
موفق باشید

e-gh جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 21:59 http://www.jsu-shimi88.blogfa.com

فکر می کنم حل شد. اونجوری که من حساب کردم مرد دانمارکی ماهی داره. البته مطمئن نیستم که درست باشه ولی جوابم با داده های مسئله جور در میاد. لطفا اگر میتونید جواب صحیح رو پیدا کنید و اطلاع بدید. اگر خواستید بیشتر در مورد روشی که استفاده کردم توضیح میدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد