مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

سورنای ۲

 

دو سال پیش دانشجویان ایرانی رباتی انسان نما و سفید رنگ به نام سورنا ساختند، که طبق گزارش ها چرخدار بوده و با کنترل از راه دور حرکت می کرد. امسال هم متخصصان روبوتیک دانشگاه تهران تصمیم گرفتند که مخلوق شان را آپدیت کنند. البته این ربات جدید کمی شبیه آسمیوی ژاپنی است.

 

ادامه مطلب ...

بر روی زمین هر ۲۷ میلیون سال یک باز زندگی نابود می شود!!!

 Asteroid-impacting-earth_narenji_ir.jpg

 

 

به گفته دانشمندان هر ۲۷ میلیون سال یک بار زندگی بر روی کره زمین کاملا نابود می گردد و البته تا انقراض بعدی فقط ۱۶ میلیون سال وقت داریم. طبق تحقیقاتی که جدیدا تحت عنوان «وقایع انقراض» به بررسی سیاره مان طی ۵۰۰ میلیون سال گذاشته پرداخته است، ثابت شده است که این اتفاق طبق یک برنامه زمانی منظم به وقوع می پیوندد. این مطالعات بازه زمانی دو برابر تحقیقات قبلی را پوشش داده اند

 

ادامه مطلب ...

نانو چسب جایگزین سرنگ می شود

پژوهشگران استرالیایی با ارائه نوعی نانو چسب ویژه که می تواند جایگزین سرنگ شود تازه ترین دستاورد در عرصه واکسیناسیون پزشکی را معرفی کردند. 

 

ادامه مطلب ...

مرد ضد جاذبه+عکس

یک فرد آلمانی بنام Johan Lorbeer است که در هنگام هنرنمایی درچند خیابان نشان می دهد
او هنرپبشه ای هست که به شیوه ای منحصر بفرد در کوچه ها و خیابان ها هنر خود را به بینندگان عرضه می دارد
او بخاطر حرکات آهسته ، آرام و خارق العاده ای که انجام می دهد معروف شده است و بنامهای
Tarzan و Proletarian Mural در آلمان شهرت یافته است بدین دلیل که اکثر اثرات هنری او حرکاتی است که افراد عادی قادر به انجام آن نیستند.  


ادامه مطلب ...

بررسی عوامل خستگی و انواع شکست در چرخ دنده ها

 

عواملی که باعث خستگی دندانه و در نهایت شکست آن می شوند عبارتند از : 1ـ شکست حاصل از ممان های خمشی 2ـ سایش 3ـ کندگی 4ـ خراش که هر یک از عوامل خود به چند دسته تقسیم می شوند.
این عوامل ممکن است بر اثر نقص هایی باشد که در خود دندانه وجود دارد یا ممکن است بوسیله عملکرد سایر قطعاتی که در مجموعه چرخدنده ای بکار رفته اند ایجاد شوند. وقتی با یک دندانه آسیب دیده مواجه می شویم براحتی نمی توان در مورد علت آسیب قضاوت کرد زیرا این امر مستلزم تجربه کافی و تحقیقات دقیق می باشد.

ادامه مطلب ...

شکست خستگی

تئوری شکست: 

                                    

دلیل عمده خطرناک بودن شکست خستگی این است که بدون آگاهی قبلی و قابل رویت بودن رخ می دهد.خستگی به صورت شکستی با ظاهر ترد ، بدون هیچگونه تغییر شکل نا خالص در شکست نتیجه میشود. معمولاسطح شکست در مقیاس ماکروسکوپی بر جهت تنش کششی اصلی عمود است.معمولا سطح شکست خستگی از ظاهر سطح شکست تشخیص داده میشود،که از یک ناحیه هموار حاصل از عمل سایش با اشاعه ترک در مقطع و یک ناحیه ناهموار که در هنگام عدم تحمل بار توسط مقطع ،در قطعه به صورت نرم شکسته شده است تشکیل می شود.غالبا پیشرفت شکست توسط یک دسته حلقه نشان داده می شود،که از نقطه شروع شکست به طرف داخل پیشرفت می کند.

ادامه مطلب ...

ساخت کارآمدترین سلولهای خورشیدی با نخود فرنگی

محققان با جداسازی بخشی از ساختار پروتئینی گیاه نخود موفق به ارائه شیوه ای جدید برای ساخت سلولهای خورشیدی با توانایی جذب بالای انرژی شده اند. 

ادامه مطلب ...

چگونه دانشجوی بهتری باشیم؟

نکاتی کلی برای اینکه بهتر درس بخوانیم، بهتر یاد بگیریم، بهتر معلومات‌مان را ارائه کنیم، و بهتر نمره بگیریم!

 

کلیات 

  • برای بسیاری از دانشجویان، دانشجو بودن اولین تجربه زندگی مستقل و دور از خانه است. این به تنهایی شاید بیشتر از تحصیلات شما ارزش داشته باشد. زیرا پرورش واقعی شما از همین‌جا شروع می‌شود.
ادامه مطلب ...

شارژ تلفن همراه با لباس

                                      

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا با ابداع شیوه ای برای رسانا کردن نسوج کتانی و پلی استری و تولید پارچه های الکترونیکی مسیری جدید را در استفاده از لباس ها برای شارژ تجهیزات الکترونیکی مانند تلفن همراه به وجود آورده اند.

الکترونیک های قابل پوشیدن نمایانگر نسل جدیدی از مواد در حال گسترش هستند که از عملکردهای متنوعی برخوردارند. از جمله قابلیت ارتجاع، کشش و سبک وزنی که امکان استفاده از آنها را در بسیاری از تکنولوژی های قدیمی به وجود خواهد آورد.در شیوه جدید ساخت پارچه های الکترونیکی از جوهرهایی که از نانوتیوب های کربنی تک دیواره ساخته شده اند استفاده می شود. زمانی که این جوهر بر روی نسوج پلی استری و پنبه ای قرار می گیرد جوهر نسوج را به رشته های رسانایی تبدیل می کند که از توانایی بالایی در ذخیره انرژی الکتریکی برخوردار خواهند بود.آزمایشهای متعددی که فرایند شستشو و اتو کشیدن این پارچه های الکترونیکی را شبیه سازی می کرد نشان دادند نسوج پارچه ها در عین رسانایی و حفظ توانایی ذخیره انرژی ویژگی انعطاف پذیری و کشسانی خود را نیز حفظ می کنند.بر اساس گزارش ساینس دیلی، به گفته محققان با توجه با این موفقیت در آینده ای نه چندان دور کاربران قادر خواهند بود تجهیزات الکترونیکی خود را تنها با قرار دادن بر روی شلوار یا بلوز خود شارژ کنند.

معرفی ECU

مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد. 

                                                

                                        

ادامه مطلب ...

آن طرف رنگین کمان کجاست ؟

 

 

وقتی در طول بارندگی فقط یک رنگین کمان می بینیم در واقع چند رنگین کمان وجود دارد؟ پاسخ این سؤال آنطور که فکر می کنید ساده نیست! وقتی نور وارد یک قطره آب می شود، در داخل قطره بازتاب کرده، و آنچه به چشم ما باز می تابد رنگین کمان را تشکیل می دهد.

ادامه مطلب ...

کاربرد فیزیک در ورزش

 

فوتبالیستی را در نظر بگیرید که هنگام ضربه زدن به توپ فقط از عضلات دو قلوی پای خود استفاده می کند. این فوتبالیست هنگام ضربه زدن به توپ از دو عضله استفاده میکند و اگر قدرت وارد کردن انرژی این دو عضله را 100نیوتن در نظر بگریم توپ او با سرعت مثلا40 کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.حالافوتبالیست دیگری را در نظر بگیرید که هنگام ضربه زده علاوه بر استفاده از عضلات ساق پای خود،از عضلات ران نیز استفاده می کند.

                                     

ادامه مطلب ...

انرژی تجدید پذیر چیست؟

 

تغییر آب و هوا و گرمایش جهانی و همچنین دلهره‌هایی که در دل دولتمردان غربی از بالا رفتن قیمت نفت ایجاد شد، آنها را بر آن داشت تا به انرژی‌های جایگزین بیاندیشند. انرژی‌هایی با نام انرژی‌های تجدیدپذیر.
انرژی‌های تجدیدپذیر از منابع طبیعی مانند نور خورشید، باد و گرمای درونی زمین به دست می‌آیند که معمولا هم دوباره بازسازی می‌شوند.

ادامه مطلب ...

جهان موازی چیست؟

 فیزیکدانان کوانتمی دانشگاه کالیفرنیا کشف عجیبی کرده اند که به گونه ای نشان می دهد جسمی که در مقابل یک فرد قرار گرفته و دیده می شود می تواند به صورت همزمان در جهانی موازی نیز وجود داشته باشد.  

 

ادامه مطلب ...

چرا گشتاور وارد بر اجسام بی‌حرکت صفر است؟

 

می‌دانیم که در مکانیک تحلیلی با تعریف گشتاور به صورت F×r به راحتی ثابت می‌شود که هنگامی که اندازه حرکت زاویه‌ای یک جسم صُلب با گذشت زمان تغییر نکند ناچاراً گشتاور وارد شده بر آن صفر است. هنگام تدریس موضوع گشتاور به یک دانش آموز دبیرستانی، چون او در سطحی نیست که برهان تحلیلی قضیه‌ی فوق به او ارائه گردد، بعد از ارائه‌ی تعریفی مشابه فوق برای گشتاور به هیچ وجه برای او ثابت نمی‌شود که گشتاور اِعمال شده بر یک جسم ساکن صفر است بلکه بیان می‌شود که باید چنین باشد.. به عبارت ساده‌تر با فرض اینکه میله‌ی AB نشان داده شده در شکل 1، که در نقطه‌ی A لولا شده است، بی‌حرکت است رابطه‌ی F1•AB=F2•AC به عنوان یک قضیه ثابت نمی‌شود بلکه به عنوان یک اصل بدیهی الزامی به دانش‌آموز عرضه می‌شود.

ادامه مطلب ...

نابغه هایی که در دوران خود کودن شمرده می شدند!

                 

                         

 

ادامه مطلب ...

دو کره ماه در آسمان

این روز را به خاطر بسپار
تمام دنیا در انتظار پدیده ای نادر

روز 5 شهریور 1389  

 

ادامه مطلب ...

نسبیت چیست؟

 

آلبرت اینشتین به خاطر بسیاری چیزها مشهور است، اما بزرگترین ثمره فکری او نظریه نسبیت است این نظریه برای همیشه درک ما را از فضا و زمان تغییر داد.
 

نسبیت چیست؟  

به طور خلاصه، نسبیت به معنای این است که قوانین فیزیک در همه جا یکسان هستند. ما در این جا در روی کره زمین از همان قوانین نور و جاذبه تبعیت می‌‌کنیم که در هر گوشه‌ای از جهان حکفرماست.

ادامه مطلب ...

تــهـویـه مـطبوع مـاشـیـن را بلافاصله روشن نکنید!

به محض ورود به ماشین دکمه کولر را فشار ندهید (A/C Key) 

لطفا پنجره ها را بعد از اینکه وارد ماشین تان شدید باز کنید و فورا تهویه هوا را روشن نکنید. با توجه به تحقیقات انجام شده ، داشبورد خودرو ، صندلی ، خوشبوکننده های هوا بنزن ساطع میکنند، سم سرطان زا (سرطان زا ، به بوی پلاستیک گرم در ماشین توجه کنید.) علاوه بر ابتلا به سرطان ، استخوانها را مسموم میکنند که سبب کم خونی و کاهش گلبولهای سفید خون میگردد. قرار گرفتن طولانی در معرض این سم باعث سرطان خون خواهد شد ، افزایش خطر ابتلا به سرطان ممکن است باعث سقط جنین شود.  

ادامه مطلب ...

نظر سنجی!!!

((لطفا همکاری کنید))  

  

*از تمامی دانشجویان در تمامی رشته ها و تمامی دانشگاه ها در خواست می کنم که در قسمت نظرات برای ما شرح دهید که اگر به ابتدای ترم باز می گشتید چه کار هایی را انجام می دادید و چه کار هایی انجام نمی دادید تا بتوانید معدل بهتری کسب کنید؟؟!!