مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

نانو چسب جایگزین سرنگ می شود

پژوهشگران استرالیایی با ارائه نوعی نانو چسب ویژه که می تواند جایگزین سرنگ شود تازه ترین دستاورد در عرصه واکسیناسیون پزشکی را معرفی کردند. 

 

سوزن سرنگهای استفاده شده در واکسیناسیون برای بسیاری از افراد به ویژه کودکان دردناک است. به همین علت محققان دانشگاه کوئینزلند سیستم جدیدی را برای تزریق واکسن در بافت پوستی انسان اختراع کرده اند.

این شیوه جدید، نوع چسب ویژه است که می تواند در حدود دو دقیقه مواد لازم برای دفاع از ارگانیسم درمقابل حملات خارجی ویروسها را به پوست تزریق کند.

این چسب که به دلیل ابعاد کوچک خود "نانو چسب" نامگذاری شده است دزهای 100 برابر کمتر از دزهای نرمال از طریق سرنگ را تزریق می کند درحالی که بازده نتیجه پایانی بالاتر از تزریق با سرنگ است.

براساس گزارش تاپ نیوز، مارک کندل مخترع این چسب در این خصوص اظهار داشت: "ما با استفاده از این سیستم جدید و با یک صدم برابر از دز واکسن یک تزریق سنتی موفق شدیم به نتایج برابر و حتی بهتر دست یابیم. معتقدیم که این شیوه جدید تزریق واکسن از پتانسیل بالایی حداقل برای کاهش ترس ناشی از سوزن سرنگ برخوردار باشد. در حقیقت فواید این چسب هم جنبه فیزیکی و هم از دیدگاه ذهنی بسیار مهم است. چرا که بسیاری از مردم دچار سرنگ - هراسی هستند و به همین دلیل از واکسیناسیون فرار می کنند."

در حقیقت به خاطر این نانو چسب، واکسیناسیون به یک عملیات بدون درد تبدیل می شود و به خصوص از نظر اقتصادی نیز موجب می شود که دز کمتری از واکسن تولید شود.

این کارشناسان تاکید کردند که نانو چسب ظرف پنج سال آینده می تواند وارد بازار جهانی شود.

نظرات 4 + ارسال نظر
علیرضا جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:35 http://jsu-mechanic.blogfa.com

یعنی دیگه آمپول نمیزنیم؟!!!! خدایا یعنی میشه؟!!

سینا.ک چهارشنبه 30 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 15:45 http://www.hamkelasi88.blogfa.com

چه جالبه!!!!!!!!!!!۱

e.gh سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:16 http://jsu-shimi88.blogfa.com

چند سالی میشه که بازار نانو به شدت گرم شده و داره به سرعت جای خودش رو در دنیا باز می کنه. هر روز یه خبر جدید از نانو می شنویم و این بار هم در علم پزشکی. اطلاعات مفیدی بود. ممنون.

محسن . مدرسی یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:21 http://www.modaresi.tk

سلام خوبی محسن هستم
سایت خیلی باهال شده عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد