مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

دانشجویان دختر به‌سادگی به دانشگاه محل زندگی خود منتقل می‌شوند!!

خبر خوش ملاباشی برای دانشجویان دختر 

خبرگزاری فارس: محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزارت علوم از ابلاغ آئین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دانشجویان دختر طبق این آئین‌نامه به‏سادگی می‌توانند با موافقت دانشگاه‌‌های مبدا و مقصد به دانشگاه محل زندگی خود منتقل شوند. 

 

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس محمود ملاباشی معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در چهل و هفتمین نشست معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه محقق اردبیلی در حال برگزاری است، با اشاره به توسعه خوابگاه‌های دانشجویی در کشور در سالیان اخیر اظهار داشت: وزارت علوم در توسعه ‌خوابگاه‌های دانشجویی از قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نیز فراتر رفته و به جای جایابی 50% متقاضیان خوابگاه که در قانون پیش‌بینی شده، هم اکنون ظرفیت خوابگاهی در کشور حدود 60% است.

* دانشگاه‌ها به وظایف قانونی خود برای تامین خوابگاه دانشجویی عمل کرده‌اند

وی با اشاره به وجود حدود 400 هزار دانشجوی روزانه متقاضی خوابگاه در دانشگاه‌های کشور، افزود: اکنون با اقداماتی که وزارت علوم انجام داده است، حدود 215 هزار نفر از دانشجویان کشور ازامکانات خوابگاهی استفاده می‌کنند و با این وضعیت باید با قاطعیت اذعان کرد که دانشگاه‌های کشور در این خصوص به وظیفه قانونی خود به درستی و به نحو احسن عمل کرده‌اند.

معاون دانشجویی وزیر علوم در ادامه به توسعه خوابگاه‌های خودگردان در سال جاری در کشور گفت:‌ دانشگاه‌های کشور با وجود اینکه وظیفه قانونی در این زمینه نداشته‌اند، اما با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش کرده‌اند تا حتی الامکان برای دانشجویان نوبت دوم نیز با توسعه خوابگاه‌های خودگردان تسهیلات لازم را ایجاد کنند.

ملاباشی همچنین با رد خبر کمبود خوابگاه به‎خصوص برای دانشجویان دختر در برخی از مناطق کشور، اضافه کرد: در مراکز شهرستان‌های دور‌افتاده مانند ایلام، زابل و... دانشجو و به‎خصوص دانشجوی دختری نداریم که خوابگاه به او تعلق نگرفته باشد که این مساله شامل دوره‌های روزانه و شبانه می‌شود.

* آئین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویی به زودی ابلاغ می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آئین‌نامه جدید نقل و انتقال دانشجویی به زودی ابلاغ می‌شود، اظهار داشت: این آئین‌نامه در جهت رفاه حال هر چه بیشتر دانشجویان برای تسهیل انتقال آنها و آسایش خانواده‌ها تدوین و ابلاغ خواهد شد.

معاون دانشجویی وزیر علوم همچنین افزود: در آئین‌نامه جدید دانشجویان و به ویژه دانشجویان دختر که در دانشگاه‌هایی غیر از محل سکونت خود پذیرفته شده‌اند، می‌توانند با یک تقاضا و بسیار ساده‌تر از گذشته و با موافقت دانشگاه‌های مبدأ و مقصد به دانشگاه محل زندگی خود منتقل شوند.

ملاباشی با بیان اینکه در بدو امر 20درصد به ظرفیت دانشگاه‌هایی که مقصد انتقال هستند، افزوده‌شده است، اضافه کرد: این 20درصد افزایش سهمیه پذیرش برای دانشجویان انتقال یافته اختصاص می‌یابد و احساس می‌شود این مقدار درصد مناسبی باشد.

*مشکلی برای نقل و انتقال دانشجویان در شهرستان‌ها احساس نمی‌کنیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم افتتاحیه چهل و هفتمین نشست معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در خصوص رشته‌های خاص و پرطرفدار نیز گفت: این دانشجویان باید یک سال صبر کنند تا ان‏شاءالله اگر دانشجوی مستعد و ورزیده‌ای باشند، امکان انتقال آنها فراهم شود.

معاون دانشجویی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که غیر از تهران، برای سایر شهرستان‌ها حتی برای رشته‌های خاص و پرطرفدار هم در خصوص نقل و انتقال مشکلی پیش‌بینی نمی‌کنیم.

نظرات 4 + ارسال نظر
sssss پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:48

سلام ممنون از مطلبتون
کمی اطلاعات در مورد رشتتون میخواستم ،خیلی ضروریه !!!!!!!
خواهش میکنم

سلام.چه جور اطلاعاتی؟
اگه چیز خاصی نباز دارید بگید تا واستون بذاریم.اگه اطلاعات کلی می خواید تو قسمت جست و جو سرچ کنید((معرفی رشته ی مکانیک))

عماد پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 14:11 http://jsu-mechanic.blogfa.com

درود بر ایمان عزیز خبر تکمیلی خوبی بود.بابا خدا وکیلی این قانون واسه دخترا باید باشه دوری از خانواده واسه ما پسرا سخته دیگه چه برسه به دخترا هیچ وقت اولین هفته ای که اومدم دانشگاه رو یادم نمیره راستی به نظرت اگه بمون خوابگاه ندن چیکار کنیم؟؟؟ میشیم عین سیل زدگان پاکستانی!

مهسا قدم زاده پنج‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 00:48 http://www.mohitezisteahvaz.blogfa.com

سلام
وبلاگ خوبی دارید مطالب خوب بودن.
موفق باشید.

امید۸۸ چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:46 http://www.dezuni.blogfa.com

سلام.وبلاگتون حرف نداره.[تعجب][تعجب][تعجب]
منم یه وبلاگ زدم.خیلی دوست دارم شما رو لینک کنم.اگه دوست داشتی به من خبر بده.[خونسرد]
اسمش رو بزار مهندسی از نوع هشت.[چشمک]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد