مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

استفاده از مترو به عنوان منبع انرژی گرمایی

parismetro1_narenji_ir.jpg

به نظر مهندسان پاریس، مترو علاوه بر اینکه می تواند به عنوان یک وسیله حمل و نقل عمومی سریع السیر مفید باشد، می تواند منبع مناسبی برای تولید گرما نیز فرض شود. به گفته مهندسان هر مسافر هنگام ورود به ایستگاه حدود 100 وات انرژی گرمایی از خودش تولید می کند و از این انرژی به همراه انرژی گرمایی تولید شده توسط قطار و دیگر تاسیسات می توان برای گرم کردن تعدادی خانه استفاده کرد. تقریبا چیزی شبیه استفاده ربات ها از انرژی بدن انسان در فیلم ماتریکس!

مهندسان فرانسوی پیش بینی کرده اند که با بهینه سازی این گرما می توانند انرژی ارزان قیمت جهت گرم کردن 17 آپارتمان مسکونی که بر روی طبقات مافوق مترو ساخته شده را تامین کنند. البته این خانه ها از قبل یک راه ارتباطی با مترو داشته اند. بنابراین برای انتقال انرژی گرمایی از مترو به آنها نیاز به ساخت مسیر جدید نیست.

 

این گرما با هر بار با توقف و حرکت مجدد قطار دو برابر می شود. آنها قصد دارند با راه کاری مناسب این انرژی را به طبقات مافوق هدایت کنند. به عقیده سازندگان این روش نسبت به هزینه های تامین انرژی فعلی ارزان تر تمام می شود. مراحل ساخت این نیرو گاه انسانی در زیر ایستگاه Rue Beaubourg پاریس شروع شده و تا سال آینده نیز قرار است کار ساخت آن به اتمام برسد.

 

Paris-Metro2_narenji_ir.jpg

 

احتمالا با اجرای این پروژه بقیه ساکنین روی مترو این امیدواری را پیدا می کنند که در آینده می توان انرژی گرمایی لازم را از زیر پایشان آن هم به صورت رایگان تامین کرد.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد