مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

استفاده از سیگنالهای مغز میمون برای کنترل روباتها

دانشمندان به منظور پیدا کردن راهکاری برای کمک به معلولان از سیگنالهای مغز میمون برای کنترل روباتها استفاده کردند.

دانشمندان آمریکایی و ژاپنی موفق شدند از فعالیت مغزی میمون و از طریق اینترنت برای کنترل رفتارهای یک روبات استفاده کنند.

ادامه مطلب ...

صندلی هوشمند

پژوهشگران آلمانی نوعی صندلی را طراحی کرده اند که وقتی فرد روی آن در وضعیت نامناسبی که می تواند به کمر آسیب برساند نشسته باشد از طریق یک پیام صوتی به وی می گوید که بلند شود و یا موقعیت خود را تغییر دهد.  

ادامه مطلب ...

رونمایی از جنگنده فوق مدرن انگلیسی

 

رونمایی از جنگنده فوق مدرن انگلیسی  / عکس 

به تازگی تارانیس، اولین جنگنده بمب‌افکن بدون سرنشین ساخت بریتانیا با قابلیت‌هایی منحصر‌به‌فرد همراه با سیستم تجسس و تخریب خودکار رونمایی شده است. آیا این آغاز جنگ نابرابر روبات‌ها با انسان خواهد بود؟  
ادامه مطلب ...

معرفی ۲۰ منبع رایگان برای دانلود کتاب

 

 

 

خواندن، یکی از راه های موثر برای یادگیری علوم مختلف و پیشرفت همه جانبه بشر بوده است و تنها با گذشت زمان، شکل آن تا اندازه ای دچار تغییر گردیده است و با ورود کامپیوتر به زندگی بشری، حالت دیجیتالی را نیز به خود گرفته است. یافتن کتاب های الکترونیک در سطح گسترده اینترنت با وجود دسته بندی های متعدد شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ بخصوص زمانی که بخواهید پسوند رایگان را هم به آن بیافزایید 

ادامه مطلب ...

راهنمای نوشتن گزارش کار

 

 

یادگیری نحوه نوشتن یک گزارش آزمایش کامل و ارائه نتایح و تحلیل به شکل علمی و دقیق یکی از هدفهای درس آزمایشگاه فیزیک پایه است. به این منظور و برای تحلیل داده ها، ارائه و ثبت نتایج بدست آمده از آزمایشها  لازم است دانشجویان گزارش آزمایش را تهیه و حداکثر یک هفته بعد از انجام آزمایش به دستیار آزمایشگاه تحویل دهند.

ادامه مطلب ...

10 شغل و تخصص که صاحبکاران را محتاج شما می کنند، و نه بر عکس

                      

لیستی که در اینجا می بینید مربوط به امریکای امروز است.اما واقعیت اینست که در هر کشوری هم صدق می کند:  


...

 

top 10 jobs ->ده شغل برتر، که صاحبکاران را محتاج شما می کنند، و نه بر عکس، ازین قرارند:  ادامه مطلب ...

باطری الکتریکی آبی

e-Bike-narenji_ir.jpg  

این یک دوچرخه برقی است که Signa نام دارد. شکل ظاهری زیبایی هم دارد اما اینجا منظور شکل و طراحی اش نیست. بلکه باطری دوچرخه است. برق مورد نیاز این دوچرخه از طریق آب و یک پودر عجیب تولید می شود.

ادامه مطلب ...

روی کره ماه خوابیدم و عبادت کردم!

باز آلدرین دومین انسانی که در 20 جولای 1969 چهل دقیقه بعد از نیل آرمسترانگ قدم بر روی ماه گذاشت در مصاحبه ای خواندنی خاطراتی از سفری که به ماه داشته است را مطرح کرد و گفت: احتمال سفر به مریخ از طریق قمر فوبوس تا سال 2040 وجود دارد.  

 

ادامه مطلب ...

پوست الکترونیکی منعطف جایگزینی برای گوشی موبایل

nokia-narenji_ir.jpg

درست در زمانیکه رقابت شدیدی بین شرکت های سازنده گوشی تلفن همراه در طراحی و ارائه برجسته ترین گوشی به لحاظ کیفیت لمسی دیده می شود، شرکت نوکیا به فکر طراحی نوعی گوشی لمسی قابل پوشیدن برای کاربر، افتاده.

ادامه مطلب ...

میل بادامک چگونه کار می کند؟

میل بادامک چگونه کار می کند؟ 

اگر مقاله "چگونه موتور ماشین کار می کند؟"را خوانده باشید،می دانید که سوپاپ ها اجازه می دهند مخلوط هوا-سوخت به موتور وارد شود و همچنین دود خارج شود.میل بادامک از برجستگی هایی (به نام بادامک) استفاده می کند که هنگام چرخیدن،سوپاپ ها را می فشارد تا باز شوند،در حالی که فنرهای روی سوپاپها،آنها را به موقعیت بسته باز می گرداند.این یک کار حیاتی است،که می تواند تاثیرات بسزایی روی عملکرد موتور در سرعتهای مختلف داشته باشد.در صفحه بعدی این مقاله,شما می توانید انیمیشنی که برای نشان دادن تفاوت بین میل بادامک استاندارد و میل بادامک برتر ساخته شده است را مشاهده کنید.

 

ادامه مطلب ...

گوگل در حال آزمایش اتوموبیل های بدون راننده




این یک خودرو است که خودش رانندگی می کند و بخشی از یک پروژه گوگل است که می خواهد خودروهایی با هوش مصنوعی ایجاد کند تا خودشان کار رانندگی را انجام دهند.

ادامه مطلب ...

تصاویر جدیدترین خودروی الکتریکی جهان با درهای غیرمتعارف

شرکت خودروسازی کره ای کیا قصد دارد در نمایشگاه امسال اتومبیل که در پاریس برگزار خواهد شد طرح اتومبیل تمام الکتریکی اش را به نمایش بگذارد. 

 

 

 

ادامه مطلب ...

روباتهای فوتبالیست ستارگان فوتبال را شکست می‌دهند

روباتهای فوتبالیست بر اساس تحلیلهای رایانه ای جدید قادر خواهند بود تا سال 2050 قدرتمندترین فوتبالیستهای جهان را شکست دهند

ادامه مطلب ...

‎۹ یخچال خلاقانه

در هر خانه ای یخچال پیدا می شود. اما تقریبا همه آنها شبیه هم هستند. در این مطلب چندین یخچال جالب که با ایده هایی خلاقانه طراحی و ساخته شده اند را به شما معرفی می کنیم البته برخی از آنها هنوز در حد طرح و ایده هستند. 

‎یخچال طبقاتی

rf17-narenji-ir.jpg

‎این یخچال با ایده استفاده برای دانشجویان و افرادی که به صورت مشترک با افراد دیگر زندگی می کنند ساخته شده و مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این یخچال در سال ۲۰۰۸ برنده جایزه طراحی الکترولوکس شده. این جایزه به بهترین ایده ها و طراحی های مرتبط با لوازم خانگی داده می شود. همانطور که می بینید، این یخچال از قسمت ها و طبقات مختلف تشکیل شده که محل نگهداری مواد غذایی در طبقات مختلف آن مجزا هستند.

ادامه مطلب ...

خودرویی با 14 در و 250 کیلومتربر ساعت سرعت!

گروهی از پژوهشگران هلندی خودروی لیموزین برقی را طراحی کرده اند که 14 در دارد و می تواند با سرعت حداکثر 250 کیلومتر بر ساعت حرکت کند

 

 

ادامه مطلب ...

هاوکینگ در یک قدمی نوبل فیزیک

آنچه هاوکینگ 30 سال پیش در مورد تشعشع سیاهچاله‌ها پیش‌بینی کرده بود، بالاخره در آزمایشگاه دانشگاه میلان مشاهده شد. این نظریه تنها راهی است که ما برای توضیح پدیده محو شدن در سیاهچاله‌ها سراغ داریم

ادامه مطلب ...

شبیه‌سازی و دین

 بشر فراهم کننده مقتضیات است

 

گفت و گو با آیت الله موسوی بجنوردی درباره شبیه سازی انسان 

 

  

اکنون امکان کلون سازی انسان بیم ها و امیدهای تازه ای را به زندگی بشر وارد کرده است. برخی این کار را دخالت در کار خدا، اهانت به ذات بشری و بدترین گناهی خوانده اند که تا کنون بشر مرتکب شده است و گروهی از آن به عنوان شیوه ای برای به تاریخ سپردن ناباروری و براورده کردن نیاز بیماران به بافت های پیوندی یاد کرده اند.

ادامه مطلب ...

نواختن موسیقی با بطری های نوشابه

closeup1web_narenji_ir.jpg 

بطری های کوک شده Pale Ale با برچسب های مدرج ویژه نت های موسیقی، می توانند سرگرمی خوبی برای علاقمندان باشند. تنها کافی است که محتوای آن را تا زیر خط نتی که می خواهید بنوازید، بنوشید. حالا این بطری نیمه پر، دقیقا همان نت را برای تان اجرا می کند.

 

تنها کافی است یکی دو بسته از آنها را خریداری کنید تا باند (گروه موسیقی) خانگی خود را راه اندازی کنید! جالب اینجا است که بسته بندی این بطری ها خود تبدیل به جعبه نگه دارنده ساز شما می شود. این بطری های زیبا نتیجه خلاقیت مات براون و کریس موفالی، طراحان شرکت Pale Ale هستند.  

tuned6pkdrumweb_narenji_ir.jpg

طراحی شیشه ی محافظ پرندگان به کمک عنکبوت ها

bird-glass.jpg 

 

پرندگان هنگام پرواز شیشه ها را نمی بینند. حتماً تا به حال با صحنه برخورد پرنده ای با شیشه منزل یا محل کارتان مواجه شده اید. خب چه اتفاقی افتاده؟ احتمالاً زمانی که به بیرون نگاه انداختید یا پرنده کوچک مرده یا به شدت زخمی شده. صحنه بسیار دلخراشی است. ‏ 
‏ 
خوشبختانه یک کمپانی آلمانی به نام Arnold Glas که نگران سلامت این دوستان کوچک بوده راه حلی برای این مشکل پیدا کرده که جالب است شما هم بدانید.  

 

ادامه مطلب ...