مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

روباتهای فوتبالیست ستارگان فوتبال را شکست می‌دهند

روباتهای فوتبالیست بر اساس تحلیلهای رایانه ای جدید قادر خواهند بود تا سال 2050 قدرتمندترین فوتبالیستهای جهان را شکست دهند

ظاهرا روباتها قصد دارند تا 30 یا 40 سال آینده تمامی زندگی انسان را حتی قسمتهایی که به سرگرمی یا سلامتی ارتباط دارند را به اشغال خود درآورند و حتی خیال چشم پوشی از ورزش پرطرفدار فوتبال را نیز ندارند.

 

"کلود ساموت" یکی از اساتید مهندسی و علوم رایانه ای در دانشگاه نیو ساوث ولز در استرالیا می گوید به زودی حضور روباتهای کاملا خودکار برای مقابله با ستاره های آینده فوتبال امکانپذیر خواهد شد.

 

به گفته وی در حال حاضر روباتها در کنترل و دریبل زدن توپ با مشکلاتی مواجهند اما به طور قطع روزی قادر خواهند بود مهارتهایی مشابه توانمندی های خیره کننده لیونل مسی را در میدانهای بازی به نمایش بگذارند.

 

به گفته وی در سال 1968 جان مک کارتنی و دونالد میشیه با دیوید لووی، قهرمان شطرنج اسکاتلندی شرط بستند که تا 10 سال دیگر برنامه ای رایانه ای قادر خواهد بود وی را شکست دهد. با اینکه این عملی شدن شرط کمی بیشتر از 10 سال، یعنی در حدود 30 سال به درازا کشید اما به تدریج ساخت چنین برنامه هایی آغاز شد.

 

حال روبو کاپ در نظر دارد تا سال 2050 تیمی متشکل از روباتهای شبه انسانی تمام خودکار را با توانایی مقابله با تیمی از ستارگان فوتبال جهان انسانها به دنیا معرفی کند.

 

برای عملی شدن چنین هدفی روباتها باید به تدریج توانایی احساس کردن و حرکت کردن در محیطی کاملا بی ساختار را به دست آورند که این توانایی ها نیازمند پیشرفتهایی بزرگ در درک، تصمیم گیری، آموختن و رفتار همکاری است.

 

بر اساس گزارش تلگراف، همچنین فراموش نکنید که روباتها از ترکیبی از سخت افزارها و نرم افزارها هستند که باید در زمینه حسگرها، فعال سازها، مخازن انرژی و مواد سازنده نیز پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشند.

نظرات 2 + ارسال نظر
افشین شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 21:38

سلام اگه می تونید این سوال من رو تا فردا صبح جواب بدین
چرا فلزات با ظرفیت های الکترونی مختلف می توانند با یکدیگر مخلوط و تشکیل آلیاژ دهند ؟
ممنون میشم
جواب رو تو یه پست تو وبلاگ بذارید

بهروزین شنبه 17 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 15:46 http://shimi88sgh.blogfa.com

مرسی خیلی جالب بود
فکر پیشرفت روباتها و جانشینیشون تو همه زمینه های فعالیت انسان برام پیش اومده بود جز این

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد