مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

روباتها با انسانها مسابقه فوتبال می دهند!

فوتبالیستهای روباتیک در جام جهانی رقابتهای روبوکاپ جهانی با هدف خلق تیمی از روباتهای انسان نما که بتواند تا سال 2050 با تیمی از فوتبالیستهای واقعی مبارزه کنند، آغاز به کار کرده است از این رو محققان بریتانیایی در حال آماده سازی یکی از اولین تیم های ملی روباتیک فوتبال این کشور هستند تا در جام جهانی فوتبال روباتها حضور پیدا کند .  

 

محققان دانشگاه ادینبرگ در حال حاضر مشغول پالایش سیستمهای هوشمندی هستند که می توانند تیم ملی سه نفره روباتهای شبه انسانی بریتانیا را در میدان فوتبال کنترل کنند. محققان سه روبات خود را به منظور مبارزه روباتهای استاندارد شده شبه انسانی در رقابتهای اصلی روبوکاپ شرکت خواهند داد.

 

گروه مربیان تیم ملی روباتیک بریتانیا از 6 دانشمند دانشگاه ادینبرگ تشکیل شده است. به گفته سرمربی این تیم، "سابرامانیان رامامورثی" آماده سازی تیمی از روباتهای شبه انسانی کوچک برای حضور در بازی جهانی فوتبال شیوه ای عالی برای خلق و اصلاح نرم افزارهای روباتیکی است که در آینده می توانند به عنوان ابزاری برای کمک به انسان مورد استفاده قرار بگیرند.

 

به گفته وی حضور در این رقابتها بستر آزمایشی مناسبی برای آزمودن فعالیتهای متفاوتی است که عملی شدن آنها در زمینه روباتیک دشوار به شمار می رود. روباتها باید نگاه کنند، حرکت کنند، شوت بزنند و همه این کارها نیز باید در غالب فعالیت گروهی انجام گیرد.

 

بر اساس گزارش تلگراف، محققان در نظر دارند تیم خود را در لیگ سکوی استاندارد رقابتهای جهانی روبوکاپ 2011 شرکت دهند. در این لیگ تمامی تیمها از روباتهایی مشابه به نام Nao استفاده می کنند که توسط شرکتی فرانسوی به نام شرکت آلدبران ساخته شده است.

 

در زمان مسابقه هر سه روبات باید به صورت کاملا خودکار بازی کرده و نباید هیچ کمکی از سوی مربیان به آنها داده شود. روباتها با استفاده از شبکه وای-فای با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با هم همکاری می کنند.

 

به گفته رامامورثی دشواری همکاری روباتها با یکدیگر با دید محدود و قدرت پردازش پایین روبات نائو دشوارتر نیز خواهد شد. از این رو محققان در حال تصحیح قدرت دید و سیستم پردازشگر این روباتها هستند تا آنها بتوانند توپ نارنجی و کوچکی که در این رقابتها مورد استفاده قرار می گیرد را به خوبی ببینند.

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا جمعه 14 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:10 http://hamkelasi88.blogfa.com

روبات ها از تیم چل چله میبازن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد