ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
چند تن از مهندسان مکانیک معروف که پیش از این میزیستهاند، عبارتاند از:
کارل (فردریش) بنز (۱۸۴۴-۱۹۲۹):
مخترع موتور های دیزلی و بنیان گذار موتور های احتراق داخلی ( هم دوره با دایملر و می باخ)و سازنده اولین خودروی تجاری ، مبدع پدال گاز در خودرو و سیستم جرقه زنی با استفاده از شمع و باتری، مخترع کلاچ و مکانیزم تعویض دنده ، کاربراتور و رادیاتور نیز از اختراعات اوست.
گوتلیب ویلهلم دایملر (۱۸۳۴-۱۹۰۰):
مهندس و طراح صنعتی ، به همراه می باخ مخترع اولین موتور سیکلت (دوچرخه موتور دار)و پیشرو در گسترش موتور های احتراق داخلی، پدر بزرگ موتور های احتراق داخلی.
چستر کارلسون (۱۹۰۶-۱۹۶۸):
دستگاه زیراکس از نوآوریهای اوست.
ساموئل کولت (۱۸۱۴-۱۸۶۲):
سازندهٔ اسلحهٔ کولت.
سویچیرو هوندا (۱۹۰۶-۱۹۹۱):
بنیانگذار شرکت معروف هوندا.
آیزاک سینگر (سینجر) (۱۸۱۱-۱۸۷۵):
سازندهٔ نخستین چرخ خیاطی خانگی.
پایهگذار اندیشهٔ جایزهٔ نوبل.
سازندهٔ موتورهای معروف دیزل که با گازوئیل کار میکنند.
مخترع تهویه مطبوع
در زمینه مبدلهای حرارتی خدمات ارزندهای بر جای نهاد و مولف کتاب heat exchanger design نیز میباشد.
می باخ ویلهلم(1846-1929):
مهندس و طراح صنعتی، صاحب نشان میباخ، همکاری با دایملر در ساخت موتور های احتراق داخلی و موتور های چهار زمانه،دارنده دکترای افتخاری از دانشگاه اشتوتگارت، عضو افتخاری انجمن مهندسین آلمان.
نیکلاس اتو(1832-1891):
مهندس ومخترع اولین موتور احتراق داخلی با بازدهی مطلوب ،تعمیم دهنده مفهوم چهار زمانه به موتورهای احتراق داخلی.
تکمیل کننده موتور بخار و پدر انقلاب صنعتی
سلام ایمان خان.
حالا دیگه رفتی جمران دیگه ما رو تحویل نمیگیری.جواب smsهارم نمیدی؟؟؟؟؟؟؟
هر جا هستی موفق باشی..............
.
سلام علی جان.کی sms؟واسه من که smsی نیومده.حتما به یه شماره دیگه دادی.