مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

باغچه برقی برای پرورش سبزیجات

 
   

chef_narenji_ir.jpg

تا حالا باغچه برقی دیده بودید؟ آنچه که در تصویر مشاهده می کنید یک باغچه قابل حمل برقی، ویژه پرورش سبزیجات است. البته از این باغچه های مصنوعی کم نداریم اما این یکی مشخصات جالبی دارد. هدف از ساخت آن رستوران ها و فروشگاه های غذا است تا بتوانند خودشان سبزی مورد نیازشان را به سرعت تولید کنند و همیشه سبزی تازه سرو کنند.

 
 

نام این دستگاه Chef's Farm بوده و محصولی از کارخانه Dentsu Facilitiy می باشد که در نمایشگاه تکنولوژی و ماشین آلات غذای 2010 در توکیو معرفی شده است. یکی از قابلیت های منحصر به فرد آن سرعت اش در پرورش گیاهان است. به گونه ای که سازندگانش ادعا می کنند با این باغچه برقی می توانید روزی ۶۰ عدد کاهو پرورش بدهید یعنی در سال بیش از ۲۰ هزار کاهو برایتان تولید می کند.

 

این دستگاه دارای ۵ عدد بستر مغذی است که هر یک دارای طول 2.7m و عرض 1.2m می باشد. هر یک از این بسترهای مغذی در قابی فلزی جای می گیرند و تخم گیاهان روی آن پاشیده می شود.

nutric4.jpg

سپس این قاب های فلزی در زیر تابش 12 عدد لامپ 40 واتی فلوروسنت شرایط را برای رشد و پرورش سبزیجات فراهم می کند. ضمن اینکه دما و نور جهت پرورش تخم هر یک از سبزیجات برای هر طبقه از این دستگاه قابل کنترل می باشد. بنابراین می توان روی هر طبقه یک سبزی متفاوت پرورش داد.

 

این دستگاه به پمپ مکش هوا جهت شستشو و میکروب زدایی فضای داخلی نیز مجز است و از تابستان 2010 با قیمت 90 هزار دلار در بازار ژاپن به فروش می رسد. قیمت اش بسیار گران است اما سازندگان می گویند سرعت این دستگاه در پرورش سبزی سبب می شود که پول خودش را طی ۵ سال در بیاورد. البته آنها احتمالا قیمت سبزی را بر اساس نرخ ژاپن حساب کرده اند. چرا که آنجا قیمت میوه و سبزی بسیار گران است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 http://catia7.blogsky.com

وبلاگتون عالیه

اگه خواستید رتبتون تو جستجوی گوگل بالا تر بره بیاید تا با هم تبادل لینک کنیم

اگه لینک به وبلاگم دادید نظر بگذارید تا من هم به شما لینک بدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد