مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

نخستین رکورد فناوری ایران در «گینس»

متخصصان یک شرکت فناور ایرانی از ساخت بزرگترین «ویدیو وال» دنیا در ابعاد 150 مترمربع و با وضوح 8 مگاپیکسل خبر دادند که ضمن پخش تصاویرزنده و ضبط شده می‌تواند تصاویر مرتبط با دوربین‌های مدار بسته محیط مورد نظر را به صورت همزمان پخش کند.  

   

مهندس مجتبی مسگری مشهدی، مدیرعامل شرکت سازنده این «ویدیو وال» (نمایشگر دیواری) تصریح کرد: به دنبال ثبت این سیستم به عنوان یکی از رکوردهای بزرگ دنیا هستیم و با متخصصان «گینس» در این رابطه مذاکراتی را انجام داده و در صورت موفقیت می‌توانیم نخستین رکورد فناوری را برای ایران در دنیا به ثبت برسانیم.

 

وی با بیان این که این نمایشگر دیواری، پنجشنبه در یک مجتمع تجاری در سعادت آباد تهران رونمایی می‌شود، خاطرنشان کرد: «ویدیو وال» یک سیستم نمایش مولتی پروژکتوری است که قابلیت نمایش پیشرفته تصاویر بر روی سطوح تخت، شکسته و منحنی بر روی دیواره‌ها، کف و یا سقف را دارد.

 

وی با بیان این که نمایشگر ساخته شده قابلیت نصب به صورت معلق در فضاهای داخلی را دارد، افزود: این سیستم در ابعاد بزرگ قابلیت پخش تصاویر یکپارچه همراه با امکان پخش تصویر در تصویر را دارد به طوری که علاوه بر پخش تصاویر زنده و ضبط شده، دارای تعدادی قالب گرافیکی از پیش تعریف شده برای نمایش فیلم‌های تزئینی است. همچنین می‌تواند از سه نوع صفحه نمایش شامل نمایش از مقابل، نمایش از پشت و نمایش دو طرفه استفاده کند.

 

مسگری مشهدی در ادامه تصریح کرد: امروزه با توجه به توسعه فضاهای دیجیتال، اطلاع‌رسانی و تبلیغات هر روز سیستم‌های نمایش جدیدی به بازار دنیا عرضه می‌شود که سیستم‌های مولتی پروژکتوری یکی از جدیدترین آنهاست.

 

وی درباره سیستم‌های مولتی پروژکتوری به ایسنا گفت: این سیستم‌ها می‌توانند توسط چندین ویدئوپروژکتور یک تصویر واحد و یکپارچه را پخش کنند. از مزیت های این گونه سیستم‌ها این است که می‌توان با افزایش تعداد ویدئوپروژکتورها، صفحه نمایش را تا اندازه دلخواه مشتری بزرگتر کرد.

 

مسگری مشهدی اضافه کرد: مزیت دیگر این سیستم‌های نمایش این است که می‌توانند تصاویر را بر روی هر سطح با هر شکلی (استوانه‌ای، کروی، تخت و ...) پخش کنند که برای این کار تنها باید جانمایی و تعداد ویدئو پروژکتورها و همچنین نرم افزارهای آن را به صورت دقیق طراحی مهندسی کرد.

 

وی با بیان اینکه این سیستم‌های نمایش نسبت به نمونه‌های مشابه خود (LED) مصرف انرژی پایین‌تری داشته و مقرون به صرفه‌ترند گفت: هزینه راه‌اندازی پایین‌تر، وضوح نامحدود، قابلیت اتصال به انواع سیستم‌های پخش پروژکتوری تا 16 پروژکتور، قابلیت استفاده مداوم، قابلیت دریافت انواع ورودی‌های صوتی و تصویری استاندارد Component،Composite ،RGB تا چهار ورودی در هر یونیت، قابلیت پخش تصاویر ضبط شده و قالب‌های گرافیکی از پیش تعریف شده، قابلیت پیاده‌سازی بر روی سطوح تخت، شکسته، منحنی و زاویه‌دار با اشکال متنوع و منحصر به فرد، رزولوشن نامحدود (قابلیت پخش تصاویر WXGA در هر نمایشگر)، نرم‌افزار فارسی با واسط کاربری (User Friendly) (تمام تنظیمات به صورت Drag&Drop)، انعطاف‌پذیری بالا در تعریف پنجره‌های نمایش(تعداد، اندازه و چیدمان)، ارائه تصاویر کاملا یکپارچه (Seamless) با استفاده از فناوری Image Blending از دیگر ویژگی‌های فنی سیستم نمایش پرواز نسبت به نمونه‌های مشابه آن است.

 

مدیرعامل شرکت سازنده این طرح با اشاره به اینکه سیستم نمایش پرواز تمامی قابلیت‌های ویدئووال‌های حرفه‌ای را دارد، تصریح کرد: سیستم نمایش ویدئووال به سیستم‌هایی اطلاق می‌شود که قابلیت دریافت تعداد زیادی ازورودی‌های ویدئویی در فرمت‌های مختلف را داشته و همچنین می‌تواند در کنار پخش تصاویر زنده، تصاویر ضبط شده را نیز پخش کند که در واقع در استودیوهای تلویزیونی، سیستم‌های کنترل ترافیک، اتاق‌های کنترل شبکه های برق و گاز و ... کاربرد دارد.

 

مسگری مشهدی با بیان این که این سیستم نمایش پرواز در حال حاضر با 8 ویدئو پروژکتور کار می‌کند، اظهار کرد: ترکیب کردن و ارائه تصاویر کاملا یکپارچه (Image Blending) و قابلیت پخش تصاویر بر روی سطوح مختلف، تخت، منحنی، شکسته و زاویه‌دار(Image warping) از قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های بومی است که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وی در توضیح فناوری Image Blending به ایسنا گفت: این فناوری به گونه‌ای است که لبه‌های تصاویری که از ویدئو پروژکتورهای مختلف پخش می‌شود با هم همپوشانی مناسبی دارد و سیستم به نحوی لبه های دو تصویر را در یکدیگر محو کرده و به صورت یکپارچه و یک تصویر واحد پخش می‌کند که در واقع بیننده در هنگام پخش تصاویر تشخیص نمی دهد کدام بخش تصویر از کدام ویدئو پروژکتور پخش می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت سازنده این سیستم‌های نمایش افزود: این فناوری به گونه‌ای است که قابلیت پخش تصاویر را به صورت یکپارچه بر روی صفحه نمایش فراهم می‌کند و از آنجایی که در کشورهای پیشرفته این تکنولوژی به صورت سخت افزاری و بر روی ویدئو پروژکتورهای بسیار گرانقیمت (در حدود 30 هزار دلار) امکان‌پذیر است، شرکت امگا تلاش کرده است تا با نرم افزاری کردن این فناوری با ویدئو پروژکتورهای بسیار به صرفه‌تر این تکنولوژی را بومی کند.

 

وی با بیان اینکه تکنولوژی Image warping یا قابلیت پخش تصاویر بر روی سطوح مختلف از دیگر ویژگی‌های فنی سیستم نمایش پرواز است، عنوان کرد: این تکنولوژی در واقع مختص زمانی است که قصد پخش تصویر بر روی یک سطح منحنی را داریم، به گونه‌ای که ابتدا و قبل از پخش تصویر بر روی پرده منحنی شکل به صورت نرم افزاری یک اعوجاج معکوس روی تصاویر شکل می‌دهیم تا پس از پخش تصویر بر روی پرده منحنی شکل بتوان آن را به صورت عادی و بدون اعوجاج دید.

 

این تکنولوژی هم به صورت سخت افزاری قابلیت تحقق دارد، اما خوشبختانه توانستیم توسط نرم افزارهای کاملا بومی با هزینه‌ای بسیار پایین آن را فراهم کنیم.

 

مسگری مشهدی با بیان اینکه سیستم نمایش پرواز بزرگترین سیستم نمایش در خاورمیانه و بزرگترین ویدئو وال دنیا محسوب می‌شود، اظهار کرد: قابلیت روشن و خاموش کردن سیستم، گزارش‌دهی عملکرد سیستم و نمایش صفحه نمایش به شکل یک پنجره کوچک در داخل اتاق کنترل وجود دارد که در اختیار کاربر و اپراتور است.

 

مدیر عامل شرکت سازنده سیستم نمایش پرواز با اشاره به کاربری آسان (user-friendly) سیستم به عنوان یکی از ویژگی‌های نمایشگر، خاطرنشان کرد: در این سیستم نمایش توانستیم سیستم صوتی را هم به صورت دالبی فراهم کنیم به گونه‌ای که یکی از تصاویری که به صورت همزمان پخش می‌شود به عنوان پنجره اصلی انتخاب می‌شود و صدای آن در محیط مورد نظر پخش می‌شود.

نظرات 2 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 14:26 http://www.jsu-mechanic.blogfa.com

خبری در راه است.....

کامران چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:25

سلام دانلودش کردم .
مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد