مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

رونمایی خودروی ملی دنا

 

از چهارمین خودروی ملی با نام دنا رونمایی شد.دنا بر روی پلت فرم سمند و در کلاس ابعادی D و در گونه LX و ELX تولید خواهد شد.مصلح معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو،

طول عمر دنا را 7 سال عنوان کرد و گفت: در این خودرو طراحی جدید بدنه، تزئینات داخلی و خارجی و ارتقای سیستم‌های پلت‌فرمی مدنظر بوده است.

مصلح با بیان اینکه تولید آزمایشی دنا از آذر امسال آغاز خواهد شد افزود: تولید تجاری این محصول از اسفندماه 90 شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه دنا استانداردهای 55 گانه تولید خودرو را کسب می‌کند اظهار داشت: این خودرو در زمان 11.9 ثانیه شتاب صفر تا 100 را طی می‌کند و در زمان 18.41 ثانیه قادر به طی مسافت 400 متری است.

معاون مرکز تحقیقات ایران خودرو مصرف سوخت سیکل ترکیبی دنا را در 100 کیلومتر 7.4 لیتر اعلام کرد و گفت: این خودرو قابلیت کسب کردن استاندارد آلایندگی یورو 4 را داراست.

به گفته وی، دنا با گیربکس دستی عرضه خواهد شد و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای توسعه این محصول با گیربکس اتوماتیک نیز در حال انجام است.

مصلح تصریح کرد: دنا از نظر قوای محرکه در 4 نوع تولید می‌شود که شامل LX با موتور EF7 بنزینی، ELX با موتور EF7 بنزینی، ELX با موتور توربوشارژ و LX با موتور EF7 گاز سوز است.

"دنا " به عنوان چهارمین خودروی ملی کشور بعد از سمند، تیبا و رانا توسط مهندسان ایرانی و بدون مشارکت خارجی ها طراحی شده است. 

 

 

 

 

 

نوع LX دنا با مشخصات پایه و در گروه خودروهای با رنج قیمتی 18 تا 25 میلیون تومان و نوع ELX این خودرو به عنوان یک محصول لوکس در گروه خودروهای با رنج قیمتی 14 تا 18 میلیون تومان تولید و به بازار عرضه خواهد شد. 

  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد