مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

خودرویی که در جهان ماتریسی شتاب می‌گیرد / گزارش تصویری

بی.ام.و در تلاش برای همگامی با جهانی که به سمت شبکه شدن پیش می‌رود، خودرویی را طراحی کرده که در سه سطح با انسان و جهان پیرامون در تعامل است. نمایش بصری این ارتباط به عهده فیبرهای نوری خواهد بود.   

 

این رودستر که دو سرنشین خواهد داشت، چه از لحاظ طراحی و چه از نظر نوآوری در فناوری می‌تواند بخش بی‌نقصی از آینده جهان شبکه‌ای باشد.  
 
 

در این خودرو لایه‌های متعددی برای ایجاد ارتباط میان راننده و سرنشین با خودرو و فضای اطراف آن طراحی و شبکه پیچیده‌ای از فیبر نوری به کار گرفته شده تا این ارتباط را در هر سطح به نمایش بگذارد.  
 
 
 
طراحی این خودرو از سه لایه تشکیل شده که شامل آسودگی، ایمنی و تفریح همراه با تبادل اطلاعات می‌شوند.
 
لایه اول که روی ایمنی تمرکز کرده و مرکز توجه آن راننده است، به رنگ قرمز طراحی شده و فضا اطراف راننده را در بر خواهد گرفت. این لایه به شکل یک مخروط تا فضای میانی کاپوت امتداد خواهد داشت.  
 
 
لایه دوم که محاط به لایه اول است و دیگر سرنشین خودرو را نیز در برخواهد گرفت، لایه تفریحی- اطلاعات است. شبکه نوری این لایه که ارتباطات انسانی و اجتماعی را در برمی‌گیرد، به رنگ آبی طراحی شده است. 

 

 

چراغهای جلو و عقب خودرو با حسگرهایی یکپارچه شده‌اند که می‌توانند حجم ترافیک و دیگر مؤلفه‌های خارجی را دریافت کرده و مستقیما آنها را در اختیار راننده قرار دهند.  
 

این بی.ام.و ویژن جدید سطح تازه‌ای از تعامل با ابزارهای شخصی‌شده و محیط پیرامون را از طریق یک ماتریکس منحصر به فرد در اختیار انسان آینده قرار خواهد داد که برای دسترسی به آنها، حرکت یک انگشت روی صفحات لمسی کافی است.

آخرین لایه که فعالیت‌های آن توسط شبکه نوری سبز به نمایش درخواهد آمد، روی فضای خارجی خودرو و ارتباط متقابل آن با جهان پیرامون متمرکز است.

نظرات 2 + ارسال نظر
dariush چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 03:04

salam.khastam az shoma beporsam shoma az iran post mizarid ya biroon iran hastin.kheily slaz post haye ghadimi toon hanooz man nadidam.vay ke cheghadrr farsi harf zadan sakhte.faghat khastam beporsam shoma goroohi hastin ke betoone soalate mano dar mored mechanic javabesh bede ya na?
merc

سلام.از ایران.در خدمتیم؟

حسین یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:57

عجب وبلاگ خوشکلی به به به
ادمی حال میکنه توش یه جرخی بزنه
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد