مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

تولید باران به کمک لیزر!!!

 

دانشمندان موفق شدند از نور لیزر برای باراندن قطرات آب از آسمان استفاده کنند،این تکنولوژی می تواند در تولید آب مورد نیاز ساکنان کره زمین به کار گرفته شود.

از آنجا که آب مایه حیات است و نیاز بشر به آب همچنان در حال افزایش، دانشمندان بعد از روش های بارور کردن ابرها ودیگر روش ها این بار درصدد تولید باران توسط لیزر هستند و در آینده شاهد باران های لیزری در جهان خواهیم بود.       

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی "wired science" ، در این روش دانشمندان با تاباندن پرتوی لیزر به ابرها توانستند قطرات آب را با یونیزه کردن ابرها بدست آورند، آنها ابزارهای لیزری ابداعی خود را در محیط خارج از آزمایشگاه به کار گرفتند و به موفقیت آمیز بودن تجربه خود پی بردند.

شلیک پرتوهای لیزر به سمت آسمان می تواند موجب بارش باران شود و این اتفاق می تواند راهی برای جلوگیری از خشکسالی باشد و شاید آن وقت با این مشکل روبه رو شویم که هر کس برای خود دستگاه لیزری خریداری کند و علاقه مند باشد که ابرهای بالای سر خودش را به باران تبدیل کند!!! 

اینم یه آدرس برای اطلاعات بیشتر http://www.treehugger.com/files/2010/05/laser-made-rain-german-scientists-suceed-in-zapping-air-to-make-clouds.php

نظرات 1 + ارسال نظر
e-gh سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 23:14 http://www.jsu-shimi88.blogfa.com

کار جالبیه ولی باران های مصنوعی سابق مضراتی برای محیط زیست داشتند، بعید نیست که این روش هم مشکلاتی (آسیب های محیط زیستی) رو در پی داشته باشه

اون که مشخصه.مگه میشه آدم یه جا دس ببره و خرابش نکنه!!!؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد