مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

سیستم سونار

واژه سونار به چه معناست؟

SONAR = Sound Navigation And Ranging

سونار = ناوبری و تشخیص فاصله توسط صوت 
تعریف سونار:
تکنولوژی است که با استفاده از انتشار صدا در زیر آب قادر به شناسایی دیگر ناوها و کشتی هاست .  

ادامه مطلب ...

تغییر تاریخی در جدول تناوبی عناصر

t1larg.periodic.table.ts.jpg 

جدول تناوبی عناصر را حفظ کرده اید؟ برای خیلی از ما خواندن و حفظ کردن جدولی که آقای مندلیف پایه گذارش بوده بخشی از خاطرات دوران مدرسه را تشکیل می دهد. ‏‏

ادامه مطلب ...

روباتهای راننده به بازار می آیند

 

دانشمندان در حال طراحی نسل جدید خودروهای هوشمند هستند که بوسیله روبات ها هدایت می شوند. این خودروها در سال 2030 واراد بازار های جهانی خواهند شد.

ادامه مطلب ...

کمپرسور پیستونی ( Reciprocating Compressor )

این نوع کمپرسور اغلب در سیستم تبرید مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است قدرت آنها از چند دهم اسب بخار تا چند صدم اسب بخار خواهد بود و می توان از یک سیلندر و یا چند سیلندر تشکیل شده باشد .
 

 

      

ادامه مطلب ...

ضعیف ترین نیروی جهان

دانشمندان با استفاده از شصت اتم برلیوم، دقت اندازه‌گیری نیروها را یک میلیون بار افزایش داده‌اند و نیروی 174 یوکتو نیوتن را اندازه‌گیری کنند که هزارمیلیاردمیلیارد بار سبک‌تر از یک وزنه یک گرمی است.
                                           

 

                                          

ادامه مطلب ...

نوابغ ایرانی

مشهور ترین نوابغ ایران رو در ادامه مطلب معرفی کردم ببینید که چه کسانی هستند و چه اسم و رسمی دارن....
        

     

ادامه مطلب ...

آیرودینامیک پرواز

پروازتاریخچه
برادران رایت توانستند با استفاده از نبوغ و خلاقیت خود در دهم دسامبر 1903 که آرزوی دیرینه بشر را که پرواز بود تحقیق بخشند و از زمانی که اسحاق نیوتن فیزیکدان انگلیسی ، نیروی جاذبه را کشف کرد، فکر پرواز و غلبه بر نیروی جاذبه در انسان شدت بیشتری یافت. برادران رایت که یک مغازه تعمیرات دوچرخه داشتند، همیشه در فکر پرواز بودند.
آنها بر اساس اطلاعات و مطالعات که در مورد پرواز داشتند به ساخت بالها و طراحی هواپیما پرداختند. سپس یک تونل باد کوچک ساخته و اجزای آیرودینامیکی هواپیمای خود را که از طراحی کاملا نوین و پیشرفته برخوردار بود، آزمایش کردند. و اولین پرواز قابل کنترل هواپیما را انجام دادند. زمانی که هواپیما به پرواز در می‌آید تحت تاثیر نیروهای آیرودینامیکی قرار می‌گیرد. 

ادامه مطلب ...

روز دانشجو مبارک

انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولی نو در عرصه دانش و دانش اندوزی است و روز دانشجو نماد دانش و عینیت بخشیدن به آرمان های بلند انقلاب و روز ارج نهادن به دانشجو و نمایش قدرت علمی دانشجویان و فتح قله های بلند علم و معنویت است. این روز بزرگ بر همه دانش پژوهان و دانشجوپروران مبارک باد. 

  

حقه روز امتحان !!!!!

چهار تا دانشجو شب امتحان بجای درس خواندن به مهمانی و خوش گذرونی رفته بودند
و هیچ آمادگی امتحانشون رو نداشتند٬
روز امتحان به فکر چاره افتادند و حقه ای سوار کردند به این صورت که
سر و روشون رو کثیف و کردند
و مقداری هم با پاره کردن لباس هاشون در ظاهرشون تغییراتی بوجود آوردند٬
سپس عزم رفتن به دانشگاه نمودند و یکراست به پیش استاد رفتند٬
مسئله رو با استاد اینطور مطرح کردند که دیشب به یک مراسم عروسی خارج از شهر رفته بودند
و در راه برگشت از شانس بد یکی از لاستیک های ماشین پنچر میشه
و اونا با هزار زحمت و هل دادن ماشین به یه جایی رسوندنش
و این بوده که به آمادگی لازم برای امتحان نرسیدند کلی از اینها اصرار و از استاد انکار
آخر سر قرار میشه سه روز دیگه یک امتحان اختصاصی برای این 4 نفر از طرف استاد برگزار بشه،
آنها هم بشکن زنان از این موفقیت بزرگ، سه روز تمام به امر شریف خر زنی مشغول میشن ...

ادامه مطلب ...

شاهکار بی‌نظیر آئودی برای سال 2011

click here For Get More E-mail From Sare2008 
این خودرو در هر چرخ دارای یک موتور الکتریکی است و شیشه های رنگی آن دارای خاصیت ضد اشعه ماوراء بنفش، ضد نور و پولاریزه کننده می باشند که البته از داخل خودرو دید طبیعی را برای راننده به ارمغان می آورد ولی از بیرون، این شیشه ها به رنگ خودرو دیده می شوند و زیبایی و صلابت خاصی را به خودرو می دهند
ادامه مطلب ...

روبات‌ها هم پژوهش می‌کنند

روبات‌ها هم پژوهش می‌کنند

آدام، نخستین روباتی است که توانسته است بدون همراهی و کمک انسان، دست به آزمایش بزند و اولین کشف علمی خود را انجام دهد.

نخستین روبات دانشمند توانسته است فرضیه های خودش را ایجاد کند و به تجربه آنها بپردازد. بدین ترتیب، روبات‌ها نیز موفق شدند اولین مراحل اکتشاف علمی را در دنیای واقعی با موفقیت پشت سر بگذارند.

ادامه مطلب ...

نخستین رکورد فناوری ایران در «گینس»

متخصصان یک شرکت فناور ایرانی از ساخت بزرگترین «ویدیو وال» دنیا در ابعاد 150 مترمربع و با وضوح 8 مگاپیکسل خبر دادند که ضمن پخش تصاویرزنده و ضبط شده می‌تواند تصاویر مرتبط با دوربین‌های مدار بسته محیط مورد نظر را به صورت همزمان پخش کند.  

   

ادامه مطلب ...

جزوه ی اتوکد مقدماتی(۲بعدی)

سلام دوستان.جزوه ی خودم که تابستان امسال(89) نوشته بودم را در آماده کردم تا در اختیار شما عزیزان قرار بدم. 

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید: 

دانلود 

پمپ هیدرولیکی

پمپ هیدرولیکی

با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و ... تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال را افزایش می دهد تا در مکان مورد نیاز این انرژی افزوده به کار مطلوب تبدیل گردد.
 
ادامه مطلب ...

روانکاری

در تهیه برنامه روانکاری می توان از سرویسهای خدماتی و مشاوره ای که توسط تولید کنندگان روغن های صنعتی ارائه می گردد استفاده نمود.داشتن لیست روغن های مشابه و مرغوب با مارک های متفاوت می تواند بخش نت را در انتخاب انواع روغنهای مناسب و قابل استفاده یاری نماید.

  ادامه مطلب ...

علم مکانیک یا مهندسی مکانیک؟؟؟

دکتر آریا الستی استاد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در معرفی این علم می‌گوید: علم مکانیک به تحلیل حرکت و عوامل ایجاد کننده حرکت مانند نیروها و گشتاورها و شکل حرکت می‌پردازد. اما مهندسی مکانیک تا حدودی با علم مکانیک تفاوت دارد چرا که یک مهندس مکانیک علاوه بر علم مکانیک باید بسیاری از علوم دیگر را یاد گرفته و بعضی از هنرها را نیز کسب کند. شاید بتوان گفت که رشته مهندسی مکانیک ، رشته تحلیل و طراحی سیستم‌های دینامیکی و استاتیکی است. 

 

دکتر محمد دورعلی یکی دیگر از اساتید مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف نیز در معرفی این رشته می‌گوید: رشته مهندسی مکانیک را شاید بتوان از نقطه‌نظر تنوع موضوعات تحت پوشش، جامع‌ترین رشته مهندسی به شمار آورد. چون رشته مهندسی مکانیک در برگیرنده تمامی علوم و فنونی است که با تولید ، تبدیل و استفاده از انرژی، ایجاد و تبدیل حرکت و انجام کار، تولید و ساخت قطعات و ماشین‌آلات و به کارگیری مواد مختلف در ساخت آنها و همچنین طراحی و کنترل سیستم‌های مکانیکی، حرارتی و سیالاتی مرتبط می‌باشد. به عبارت دیگر محاسبات فنی، مدلسازی و شبیه‌سازی ، طراحی و تهیه نقشه‌ها ، تدوین روش ساخت ، تولید و آزمایش تمامی ماشین‌آلات و تاسیسات موجود در دنیا ، با تکیه بر توانایی‌های مهندسان مکانیک انجام می‌گیرد

مهندس، ریاضی دان و فیزیکدان

 

کشاورزی از یک مهندس، یک فیزیکدان و یک ریاضی دان خواست تا به او راه کشیدن کوتاهترین حصار به دور بزرگترین زمین ممکن را بگویند.
مهندس حصار را به صورت یک دایره درآورد و اعلام کرد که این کار را به نحو احسن انجام داده است.
فیزیکدان یک خط مستقیم با حصار ساخت و توضیح داد: "فرض کنید که این حصار به اندازه کافی طولانی باشد، در این صورت ما نصف کره زمین را با آن محصور کرده ایم".
ریاضی دان نگاه عاقل اندر سفیهی به دو نفر دیگر کرد و بعد با یک چوب، دایره ای دور خودش کشید و گفت: "فرض کنید که این دایره همان حصار مورد نظر باشد و من بیرون قطعه زمین ایستاده باشم".

خرپا

خرپا سازه‌ای صلب از واحدهای مثلثی شکل است که از اتصال اجزای باریک و بلند ساخته شده است. خرپاها توانایی تحمل نیروهای کششی و فشاری را دارند.

ادامه مطلب ...

تاریخچه برف پاک کن

در طول تاریخ علم زنان بسیاری بودند که همپای مردان در آزمایشگاه ها حضور یافتند و با پوشیدن روپوش آزمایشگاه به انجام کارهای زمخت و خشنی پرداختند که در نگاه اول به نظر می رسید با طبع زنان سازگار نیست. در برخی موارد دستاوردهای زنان در حوزه های فیزیک، شیمی و ریاضی حتی چشمگیرتر از مردان بود. از این بین حتی زنانی به دریافت جایزه نوبل نائل شدند. با این همه حضور زنان در بخش های فنی و مهندسی کمرنگ تر بوده است. 

                 

ادامه مطلب ...