مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

معرفی جان سخت‌ترین دانشمندان جهان

نشریه گاردین در گزارشی شگفت انگیز لیستی از دانشمندان جهان را که به دلایل مختلف آزمایشهای ترسناک یا دردآوری را بر روی خود اجرا کرده بودند، منتشر کرده و از آنها به عنوان شجاع ترین و جان سخت ترین دانشمندان جهان یاد کرده است

                   

ادامه مطلب ...

هم ماشین، هم قایق، هم هواپیما و هم هلی‌کوپتر / گزارش تصویری

خودروی 4 کاره دیده‌اید؟

یک طراح انگلیسی خوش‌ذوق خودرویی طراحی کرده که هیچ مانعی نمی‌تواند مانع از حرکت آن شود. خودروی هالو می‌تواند به هواپیما، هلی‌کوپتر و قایق نیز تبدیل شود و به سادگی به بیشترین سرعت‌های ممکن دست یابد.

ادامه مطلب ...

مسابقات RAADCUP

سلام  سلام  سلام , سلام به شما عاشقان روباتیک , امیدوارم حالتون خوب باشه.

 

از امروز مسابقاتی به نام رعدکاپ در اصفهان شروع میشه که تعداد زیادی تیم در این مسابقات شرکت می کنن. یکی از این تیم ها از بچه های دانشگاه خودمون یعنی دانشگاه صنعتی جندی شاپور تشکیل شده , این تیم 5 نفره ربات مسیر یاب خودشونو طی تلاشهای شبانه روزی در مدت 4 ماه ساختند و من شخصا شاهد تلاش انها بودم.لازم به ذکره که بچه ها کاملا خصوصی و بدون پشتیبانی جایی به این مسابقات رفتن.بچه ها امروز مسابقه دارن . برای این عزیزان آرزوی موفقیت می کنیم . شما هم براشون دعا کنید.

 

اعضای تیم MechaStars : آقایان ایمان سودمند, عماد میاحی,رهام عساکره,محمد باوری, علی وحیدی 

اختراعات برتر 2010 را بشناسید و ببینید

خودروهای پرنده، کوله پشتی جت دار، لیزر مالاریا، و ای-پد از جمله اختراعاتی هستند که نشریه تایم در لیست برترین اختراعات سال 2010 معرفی کرده است  

                 

 

ادامه مطلب ...

تکنولوژی حیرت انگیز ژاپنیها

ولی آیا ش

 
 
 دقیقتر نگاه کنید و حدس بزنید چی می تونه باشه
ادامه مطلب ...

برندگان جایزه نوبل فیزیک از آغاز تا کنون

برندگان جایزه نوبل فیزیک از آغاز تا کنون
لیست اسامی تمامی برندگان جایزه نوبل فیزیک از ابتدای اهدای این جوایز تا کنون با ذکر ملیت تاریخ و عناوین مورد پژوهش را در جدول زیر مشاهده فرمایید .

ادامه مطلب ...

ساخت ماشین بادبانی که مخالف جهت باد حرکت می‌کند

استفاده از منابع انرژی جایگزین سال‌هاست که توجه طراحان خودرو را به خود جلب کرده است. شاید تعجب کنید که گروهی از محققان سرگرم طراحی خودروهایی هستند که از انرژی باد برای حرکت کردن استفاده می‌کنند.  

ادامه مطلب ...

باغچه برقی برای پرورش سبزیجات

 
   

chef_narenji_ir.jpg

تا حالا باغچه برقی دیده بودید؟ آنچه که در تصویر مشاهده می کنید یک باغچه قابل حمل برقی، ویژه پرورش سبزیجات است. البته از این باغچه های مصنوعی کم نداریم اما این یکی مشخصات جالبی دارد. هدف از ساخت آن رستوران ها و فروشگاه های غذا است تا بتوانند خودشان سبزی مورد نیازشان را به سرعت تولید کنند و همیشه سبزی تازه سرو کنند.

 
 

ادامه مطلب ...

10 واقعیت شگفت انگیز درمورد کهکشان راه شیری

همه عمرتان اینجا زندگی کرده اید اما واقعاً درمورد کهکشان راه شیری چه می دانید؟ احتمالاً می دانید که مارپیچی است که 100،000 سال نوری امتداد دارد. 

1) مارپیچی مسدود شده است.

 
 

احتمالاً می دانید که راه شیری کهکشانی مارپیچ و احتمالاً زیباترین نوع کهکشان است. آنها بازوهای بسیار بزرگ و باعظمتی دارند که از یک قطب مرکزی یا توده ای ستاره درخشان بیرون می آید. مارپیچ های آن ظاهری خارق العاده دارند: یک سد مستطیل شکل از ستاره ها در مرکز به جای یک کره و بازوها از دو انتهای سد پرتو می افکنند. ستاره شناسان به این سد، حائل می گویند و ما یکی از اینها را داریم.

درواقع، سد ما واقعاً بزرگ است. این سد با طولی برابر با 27،000 سال نوری از اکثر  سدها بزرگتر است.

ادامه مطلب ...

اساس کار وطراحی مهندسی توربینهای بادی

 

انرژی باد نظیر سایر منابع انرژی تجدید پذیر، بطور گسترده ولی پراکنده در دسترس می‌باشد.

   

ادامه مطلب ...

کم‌سن‌ترین داوطلب کنکور سراسری سال 81 و دانشجوی دکترای فعلی

فرهنگ فلاح

نوجوان 13 ساله مازندرانی به عنوان کم‌سن‌ترین داوطلب کنکور سراسری سال 81 سر زبان‌ها افتاد، کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که «فرهنگ فلاح» آنقدر تند و تیز حرکت کند که هفت سال بعد درحال آماده کردن تز دکترایش باشد.

  

 

 

 

 

 

  

 

ادامه مطلب ...

دستگاه های پرس کننده خودرو

 
برای هر آغازی پایانی هست. هر خودروی نوی درخشنده در نمایشگاه روزی کارش در انبار ضایعات آهن تمام می شود و ارزش آن بیش از ارزش فلز به کار رفته در ساخت آن نخواهد بود. کارخانجات خودرو سازی آمریکای شمالی در سال 2005، 15 میلیون و800 هزار خودرو ساختند که همه ی آنها باید یک جایی کارشان تمام شود. یکی از مهم ترین ایستگاه هایی که یک خودروی کهنه در آخر خط به آن می رسد، دستگاه پرس کننده است.
ادامه مطلب ...

مهندسان مکانیک معروف

چند تن از مهندسان مکانیک معروف که پیش از این می‌زیسته‌اند، عبارت‌اند از: 

کارل (فردریش) بنز (۱۸۴۴-۱۹۲۹): 

مخترع موتور های دیزلی و بنیان گذار موتور های احتراق داخلی ( هم دوره با دایملر و می باخ)و سازنده اولین خودروی تجاری ، مبدع پدال گاز در خودرو و سیستم جرقه زنی با استفاده از شمع و باتری، مخترع کلاچ و مکانیزم تعویض دنده ، کاربراتور و رادیاتور نیز از اختراعات اوست.

ادامه مطلب ...

روباتها با انسانها مسابقه فوتبال می دهند!

فوتبالیستهای روباتیک در جام جهانی رقابتهای روبوکاپ جهانی با هدف خلق تیمی از روباتهای انسان نما که بتواند تا سال 2050 با تیمی از فوتبالیستهای واقعی مبارزه کنند، آغاز به کار کرده است از این رو محققان بریتانیایی در حال آماده سازی یکی از اولین تیم های ملی روباتیک فوتبال این کشور هستند تا در جام جهانی فوتبال روباتها حضور پیدا کند .  

 

ادامه مطلب ...

باتری هایی به اندازه دانه های نمک

محققین یو.سی.ال.ای، باتری‌های جدیدی به اندازه دانه‌های نمک یا حتی کوچک‌تر از آن ساخته‌اند که به خاطر معماری و ساختار 3بعدی عجیب خود می‌توانند به اندازه باتری‌های بزرگ‌تر انرژی ذخیره می‌کنند.

 

                         

ادامه مطلب ...

آشنایی با مفاهیم : ” انتزاع” ، ” تعریف و قرارداد” در ریاضی

  

۱ .  

زمانی ، در دوره های نخستین شکل گیری مفهوم عدد ، برای نام بردن سه درخت و سه گوسفند ، از دو واژه ی مختلف استفاده می کردند و وقتی می خواستند از سه مرد صحبت کنند ، واژه ی سومی را به کار می بردند و این ، امری طبیعی بود : درخت به گوسفند و هیچ کدام از آن ها به مرد شباهتی نداشت .
بسیار طول کشید تا بشر توانست وجه مشترکی بین « سه درخت » ، « سه گوسفند » و « سه مرد» پیدا کند و متوجه شود که در هر سه حالت با «تعدادی» برابر سر و کار دارد . ولی وقتی این درک - یعنی درک ” مقدار” و ” کمیت ” – به وجود آمد و بشر به مفهوم «سه» (بدون این که آن را وابسته به چیز مشخصی مثل « درخت » یا « نیزه» بکند) پی برد ، نخستین گام را در جهت ” انتزاع” برداشت .

ادامه مطلب ...