مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

روباتهای راننده به بازار می آیند

 

دانشمندان در حال طراحی نسل جدید خودروهای هوشمند هستند که بوسیله روبات ها هدایت می شوند. این خودروها در سال 2030 واراد بازار های جهانی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری موج ، در نوامبر سال جاری اولین نسل خودروهای هوشمند که با روبات هدایت شده و قادر به درک و انجام واکنش در برابر محیط اطراف است، طی مسابقه ای که توسط سازمان طرح های تحقیقاتی پیشرفته صنایع دفاع ایالات متحده (DARPA) برگزار خواهد شد، مورد آزمایش قرار خواهند گرفت.
دانشمندان در اندیشه ساخت خودرویی هستند که نه تنها به طور مستقل با روبات هدایت شود، بلکه در شهرهای بزرگ بدون هیچ کمک خارجی، آمد و شد کند.
سباستین ثران عضو هیئت علمی دانشکده الکترونیک و علوم کامپیوتری دانشگاه استنفورد گفت : تا چندی پیش، تنها امکان شناساندن محیط اطراف به خودروهای هوشمند وجود داشت.
امروز، علاوه بر شناساندن محیط به خودرو، دانشمندان در صدد تعیین موقعیت و سرعت خودروهای اطراف و برآورد امکان برخورد خودروی مورد نظر با خودروهای اطراف به کمک هوش های مصنوعی هستند.
خودروی تحقیقاتی دانشگاه استنفورد یک فولکس واگن پاسات 2006 است که در آن سیستم سوخت رسانی ( کاربراتور) و ترمزها بوسیله سیستم های هوشمند کامپیوتری کنترل می شوند.
نوارهای لیزری تعبیه شده بر روی سپر خودرو، کار ره یابی و تعیین مختصات را انجام داده و اطلاعات مربوط به موقعیت و سرعت خودرو را به پردازنده مرکزی ارجاع می دهند.
سباستین ثران، زمان ورود خودروهای بدون راننده به جاده ها را سال 2030 اعلام کرد.
وی گفت : اکنون خودروهای هوشمند بدون کمک انسان، تنها توان طی مسافتی معادل 160 کیلومتر را دارند. پیش بینی می شود این مسافت در پایان سال های 2010 و 2020 به ترتیب برابر با 1,160 کیلومتر و 6/1 میلیون کیلومتر گردد. و در سال 2030 شما می توانید شاهد خودروهای تمام هوشمندی باشید که بدون کمک به راننده شما را به هر کجا که مایل بودید، ببرند.
وی افزود : ما معتقد هستیم که این فناوری همه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این فناوری افراد معلول و بیمار که از امکان رانندگی محروم هستند را به رانندگانی قهار و زبر دست تبدیل می کند. اما بی شک استفاده های نظامی از این خودروها، بسیار گسترده تر از استفاده شهری و عمومی آنها خواهد بود.
وی در پایان اظهار داشت : من فکر می کنم، در سال 2015 این خودروهای هوشمند در جبهه های جنگ رایج گردند. همچنین از این خودروها می توان در برنامه های تحقیقاتی در محیط های خطرناک بهره برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد