مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

نظر سنجی!!!

((لطفا همکاری کنید))  

  

*از تمامی دانشجویان در تمامی رشته ها و تمامی دانشگاه ها در خواست می کنم که در قسمت نظرات برای ما شرح دهید که اگر به ابتدای ترم باز می گشتید چه کار هایی را انجام می دادید و چه کار هایی انجام نمی دادید تا بتوانید معدل بهتری کسب کنید؟؟!!

نظرات 12 + ارسال نظر
فرهاد چهارشنبه 16 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 12:59 http://mye.blogfa.com

سلام
من تا چند روزه دیگه فارغ التحصیل مکانیک میشم
یکی از بهترین کارهایی که میشه برای ارتقا معدل و فهم مطالب انجام داد اینه که بصورت گروهی درس بخونید. البته حداکثر ۳ نفری. ما اینکار رو از ترم سوم انجام دادیم نتیجه داد. تازه کلی هم حال کردیم چون دیگه درس خوندن یه کار تفریحی شده بود.

سلام.ممنون که نظر دادید.اگه ممکنه یکم بیشتر توضیح بدید که درس خوندن گروهی یعنی چه طوری؟

عماد یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:24

درود بر همگی اگر به اول ترم برمیگشتم سعی میکردم به جای علم مواد و برنامه سازی استاتیک رو پا به پای کلاس بخونم و سعی میکردم کمتر وقتمو تلف کنم.الان که فکر میکنم اصلا باورم نمیشه ترم دو تموم شده این ترم واقعا حیف شد

اهورا یکشنبه 13 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 00:46 http://shimi88sgh.blogfa.com

سلام بر بروبچز باحال مکانیک جامدات......شما که این ترمو خوب تموم کردید....من یکی اگه به اول ترم هم برمیگشتم اوضام همین بود که بود....چون تو این ترم اتفاقاتی واسم افتاد که اگه بشنوید شاخاتون در میاد که بیشترشون دست خودم نبود....اما بیشتر تلاش میکردم......مرررررررررسی بخاطر پستت داداش

بی غم! شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 22:14

سلام،
1- از اون اول ترم سر کلاس پروفسور دیوید نمی رفتم، ولی به محض تموم شدن کلاس می پریدم تو دفترش و از علاقم به فیزیک و حل تمرین و صد البته المان و انتگرال (اعم از یگانه و دو گانه!) می گفتم (البته اینو هم یادم نمیرفت که تاکید کنم که: درسته خونمون ...ست ولی خودم و بابام شنیدیم که بابام و بابابزرگم اینو از باباش و بابابزرگش شنیدن که: تا ما یاد داریم بچه ی دزفول (و نه اندیمشک و یا حتی جای دیگه!) بودیم و هستیم و اینو هم از بابا و بابابزرگمون شنیدیم و همین طور نسل به نسل و سینه به سینه به ما رسیده!).

2- به جای اینکه دوشنبه ها از ساعت1 تا ساعت 5 توی دانشگاه پرسه بزنم و گاهی پای تخته ی کلاس زمین شناسی که اغلب خالی از استاد بود نقاشی بکشم، می رفتم خوابگاه و یه خورده از کم خوابی هایی رو که به لطف هم اتاقی های هم کلاسی ترم بالاییم می کشیدم جبران می کردم (امیوارم نسبت به حرفم سوء ظن پیدا نکنید، من هیچ وقت انگشت اتهامو به سمت مسؤلین دانشگاه و خوابگاه به ویژه صابرالدوله و اعلی حضرت آخوندعلیِ نگرفتم و هیچ ترسی هم از حراست ندارم!).

3- اکانت خودم و دوستامو واسه نوشتن و---گ حروم نمی کردم و به جاش چیزای خوب خوب (!!!) دانلود می کردم (در ضمن اینو هم مد نظر دارم که 5ساعت شارژ در ماه نسبت به سرعت نجومی اینترنت دانشگاه خیلی زیاده!)!

4- بعد از خوردن غذاهایی که بچه های مامان زرگران واسمون می پختن یه ایستک (البته با گوشزد استاد فیینگیلیش با الکل زیر 4درصد!!) راهی معدم می کردم تا لبه های سنگای تشکیل شده تو معدم رو حداقل یه خورده گرد کنه و اینو به دوستام هم توصیه می کردم که دیگه نه هر روز از ساعت6:30 تا7:45 توی صف دستشویی منتظر رسیدن نوبتمون باشیم و نه دردای مربوط به هضم و جذب و صد البته دفع به اصطلاح غذا رو بکشیم!

5- در کل حرف زیاده و همچنین:
وقت دراز است و دانشجو بیکار...

رهام شنبه 12 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 13:52

من همون روندی رو پیش می گرفتم که حالا گرفتم . من که هم حال کردم . هم شب امتحانی درسامو جمع کردم . عالی بود از عملکردمم پشیمون نیستم

سعید جمعه 11 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 14:39 http://jsu-thr.blogfa.com

۱.درس کردنژاد رو حذف میکردم با صدر کلاس میگرفتم
۲.به جای اینکه همش استاتیک بخونم فیزیک و علم مواد هم میخوندم.
۳.تعطیلات خوش بگذره
۴. یه سری هم به ما بزنید

علیرضا پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 13:21 http://jsu-mechanic.blogfa.com

سلام.
من اگه برمیگشتم اول ترم :
1- با یه برنامه ریزی دقیق نمیذاشتم استاتیک انباشته بشه ،
2- از اوقات فراغتم نهایت استفاده رو میبردم و هدفمندشون میکردم
و از اونجا که آدم به امید زندس امیدوارم ترم بعد بتونم جبران کنم.....

e-gh پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 00:33 http://jsu-shimi88.blogfa.com

شاید اگر به اول ترم برمی گشتم کمتر برای گزارش کارنویسی آزمایشگاه ها وقت میذاشتم. درسته که دروس آزمایشگاهی به فهم بهتر مطالب توسط دانشجو کمک زیادی می کنن ولی خوب یه واحد تاثیر چندانی در معدل نداره. درضمن سعی می کردم سر کلاس توجه بیشتری به تدریس استاد داشته باشم و مرور درس ها در هرروز رو هم فراموش نمی کردم. این ترم که گذشت، ان شاالله ترم بعد...(جمله ای که متاسفانه ترم قبل هم گفتم ولی بهش توجهی نکردم)

احسان سودمند چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:14

به نظر من حل تمرین های کتاب هم گام با استاد. مطالعه ی متن کتاب های پیشنهادی و از همه مهم تر گوش کردن به اشکالاتی که برای افراد مختلف در حین مطالعه به وجود آمده از نکات آموزشی هستند که سهم عمده ای در بالا بردن سواد دانشجو دارند.
البته یک سری نکات مدیریتی هم وجود داره که از مهمترین آن ها به برنامه ریزی بهینه و انتخاب واحد حساب شده می توان اشاره کرد و البته مهمترین آن ها یعنی روان شناسی استاد مربوطه و یافتن هوشمندانه ی پارامترهایی که استاد مربوطه بر آن ها تاکیید زیادی دارد

فائزه چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 20:10

می رفتم سر کار تا انقدر حوصله ام تو خونه سر نره....تازشم بهتر درس می خوندم...

ایمان چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 18:55

من فک می کنم اگه از اول ترم درس هر روزی رو همون روز بخونیم و نذاریم درسا جمع شن خیلی عالیه.
اما اگه کسی خیلی تو طول ترم هم درس نخونه ولی فرجه هاشو خوب بخونه بازم می تونه امتحاناشو خوب بده.
در ضمن هر کسی که تو فرجه هر درس زودتر از بقیه شروع کنه تو طول اون ۲-۳ روز از بقیه جلوتره و استرسش کمتره و بهتر می تونه درس بخونه.

مهرداد چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 18:46 http://www.solid-mechanics.blogsky.com

سلام
کاری که من میکردم این بود که:
انقدر استاتیک نمیخوندم که آخر ترم وقتی امتحانو خراب کردم افسوس نخورم
باید رو همه درسا وقت گذاشت تا برا امتحان ریاضی صبح امتحان ساعت ۵ بیدار نشم که تازه ۱ دور بخونم(امتحان ساعت ۸ بود)وبقیه درسا همچنین...
نتیجه: هیچ کدام از دروس ترم را دست کم نگیریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد