مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

مهندس برتر

آموزش نیاز های ((اصلی و فرعی)) مهندس مکانیک

۱۶ فناوری کلیدی در سال ۲۰۲۰

به نظر می رسد که تا سال ۲۰۲۰ در کشورهای پیشرفته جهان شانزده فنآوری پیشرفته کاملا رایج شده و تقاضای بازار قابل ملاحظه ای برای آنها وجود داشته باشد. این فنآوری ها که بر بخش های مختلف زندگی تاثیرات چشمگیری خواهند گذاشت عبارتند از... 

                                              

                                            

به نظر می رسد که تا سال ۲۰۲۰ در کشورهای پیشرفته جهان شانزده فنآوری پیشرفته کاملا رایج شده و تقاضای بازار قابل ملاحظه ای برای آنها وجود داشته باشد. این فنآوری ها که بر بخش های مختلف زندگی اعم از تامین آب و غذا، زمین، جمعیت، حکومت، ساختار اجتماعی، انرژی، سلامت و بهداشت، توسعه اقتصادی، آموزش، دفاع و امور نظامی، و نهایتا محیط زیست و آلودگی تاثیرات چشمگیری خواهند گذاشت، عبارتند از:

انرژی خورشیدی ارزان: سیستم های انرژی خورشیدی به اندازه کافی ارزان می شوند تا به طور گسترده و فراگیر در دسترس مردم کشورهای رو به توسعه و کمتر توسعه یافته و همچنین جوامع عقب مانده از لحاظ اقتصادی قرار بگیرند.

ارتباطات بی سیم برون شهری - روستائی: اتصال گسترده تلفنی و اینترنتی بدون نیاز به وجود یک زیرساخت شبکه سیمی

دستگاه های ارتباطی برای دسترسی همه جائی به اطلاعات: دستگاه های ارتباطی و ذخیره اطلاعات - اعم از با سیم و بی سیم- که دسترسی چالاک به منابع اطلاعاتی را در هر زمانی و هر مکانی میسر می سازند. این دستگاه ها که به طور یکپارچه با پروتکل های ارتباطات و ذخیره داده کار می کنند ظرفیت های رو به افزایشی برای ذخیره نه تنها متن بلکه رسانه های فرامتنی و اطلاعات لایه لایه ای به شکل تصویر، صدا، موسیقی، ویدئو، و فیلم خواهند داشت.

محصولات اصلاح شده ژنتیکی: این غذاها به خاطر افزوده شدن ویتامین ها و دیگر ترکیبات مغذی ارزش غذائی بیشتری داشته و از طریق سازگاری با شرایط محلی و نیز افزایش مقاومت در برابر آفت ها میزان برداشت آنها بیشتر و میزان آفت کش های به کار رفته برای آنها کمتر است.

دستگاه های آزمایش سریع: آزمایش هائی که به سرعت و گاهی اوقات همزمان انجام شده و نشان می دهند که آیا مواد بیولوژیک مشخصی در جائی وجود دارند یا ندارند.

فیلترها و کاتالیزور ها: تکنیک ها و دستگاه هائی که بدون نیاز به نیروی کار متخصص می توانند منابع آب محلی را به سرعت تصیفه و از آلودگی ها پاک و قابل شرب کنند.

رسانش هدفمند دارو به سلول ها: داروهای هوشمندی که تومورها و عوامل بیماری زا در در بدن را هدف گیری کرده و بی آنکه به بافت ها و سلول های سالم آسیب برسانند با بیماری ها مبارزه می کنند.

مسکن های ارزان و خودکفا: مسکن ها متکی به خود و استطاعت پذیر که مطابق شرایط محلی برای مردم سرپناهی فراهم می کنند و نیز انرژی لازم برای گرما و سرما و آشپزی را تامین می کنند.

ساخت و تولید سبز: فرآیند های ساخت و تولید نوین که با رفع کامل یا کاهش شدید جریان های فاضلاب صنعتی ضروت استفاده از مواد سمی را از بین می برند.

برچسب گذاری محصولات تجاری و انسان ها با استفاده از تکنیک های شناسائی مبتنی بر فرکانس رادیوئی: کاربرد گسترده برچسب های رادیوئی برای ردیابی محصولات تجاری از کارخانه ها تا مصرف کننده و همچنین ردیابی انسان ها و جابجائی های آنها.

خودروهای سوخت ترکیبی (هایبرید): خوردروهای قابل خرید در بازار عمومی که در سیستم قدرت آنها احتراق داخلی با دیگر منابع قدرت ترکیب شده و در عین حال قادر به بازیافت انرژی تلف شده ترمز هستند.

حسگر های فراگیر: حضور حسگرهای پیچیده در همه مکان های عمومی و وجود شبکه های حسگری داده ها برای مراقبت آنی و لحظه به لحظه از محیط زندگی.

مهندسی بافت سلولی: طراحی و مهندسی بافت های سلولی زنده برای پیوند زدن به افراد بیمار و نیازمند.

روش های بهتر تشخیص پزشکی و جراحی: فنآوری های مرتبط با دقت زیاد در تشخیص بیماری و اثربخشی فوق العاده بیشتر در عمل های جراحی بدون شکافتن بدن و با دوران نقاهت کوتاه تر.

رایانه های پوشیدنی: ابزارهای رایانه ای که در انواع لباس یا دیگر وسائل همراه مانند کیف دستی یا جواهر آلات تعبیه می شوند.

رمزنگاری کوانتومی: روش های مبتنی بر مکانیک کوانتوم که اطلاعات را برای انتقال با امنیت رمزنگاری می کنند. 

 

منبع : وبلاگ اخبار علمی http://elminews.blogspot.com

نظرات 2 + ارسال نظر
سینا پنج‌شنبه 12 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 00:18

کم پیدا بودی؟؟؟
مطلب خوبی بود

صادق سه‌شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:05

سلام بر آقا محمد گل . مطلب جالبی بود . این جور که بوش میاد باید تا سال ۲۰۲۰ زندگی خیلی راحتی داشته باشیم دیگه . اگه انسان مثل همیشه قربانی تکنولوژی های ساخت خودش نشه
خسته نباشی و ممنون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد